הותר לפרסום: בנו של השר רחבעם זאבי נאשם במעורבות ברצח הנער ניסים שטרית

בנימין זאבי נעצר לפני כחודש בחשד למעורבות ברצח הנער ניסים שטרית לפני כשלושה עשורים. החשוד ביקש מבית המשפט למנוע את פרסום שמו בשל ייחוסו המשפחתי, אך היום דחו השופטים את בקשתו | עו"ד סלבה רודנקו: "מר זאבי מכחיש את החשדות נגדו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/21 12:06 א בטבת התשפב

הותר לפרסום: בנו של השר רחבעם זאבי נאשם במעורבות ברצח הנער ניסים שטרית
בנימין זאבי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנימין זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי ז"ל, הוא אחד הנאשמים ברצח הנער ניסים שטרית ז"ל לפני כשלושה עשורים. בית המשפט דחה הבוקר (א') את בקשתו לאסור את שמו בפרסום, והתיר את פרסום שמו. זאב בן ה-69, נעצר לפני יותר מחודש וגם לאחר הגשת כתב האישום נגדו ביום שישי האחרון, נאסר שמו בפרסום.

מאז נעצר זאבי עו"ד אלכס גפני, פרקליטו, ביקש מספר פעמים מבית המשפט להמשיך ולאסור את פרסום שמו מחשש לאיומים עליו ועל בני משפחתו, בשל שם משפחתו המיוחס. הבקשות נבחנו על ידי השופטים, ולכן שמו היה אסור עד כה, אך הבוקר דחו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים באופן סופי את בקשו ושמו מותר בפרסום.  

ניסים שטרית

ניסים שטרית | צילום: מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11

על פי כתבי האישום שהוגשו נגד זאבי וברוך שרביט, באמצעות עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן ובתום חקירה של ימ"ר ירושלים, הנאשמים שותפים לרציחתו של ניסים שטרית, כחלק מפעילותן "משמרות הצניעות" מטעם קהילת "שובו בנים" בראשה עומד הרב אליעזר ברלנד. כתבי האישום מתארים כי שטרית ז"ל נחטף והותקף על ידי אנשי "משמרות הצניעות" מספר חודשים טרם מותו, בשל חשדם כי הוא מקיים מפגשים עם בחורות, דבר המנוגד לנורמות הדתיות בהן החזיקו אנשי הקהילה.

בהמשך כדי לגרום לו לחדול ממפגשים עם בחורות, תכננו ברלנד ואנשי "משמרות הצניעות" להכותו ולאיים עליו פעם נוספת, וכך נעשה. בינואר 1986 לאחר שפותה להגיע לדירה, היכו אותו הנאשמים ואחרים. מהדירה הוא נחטף ליער באזור בית שמש, שם חברו הנאשמים לאנשים נוספים וכולם יחד היכו את המנוח במכות חזקות בגופו ובראשו. כעבור מספר דקות אחד התוקפים הכריז כי הוא מת, והנאשמים וחבריהם קברו אותו ביער.

פרשת היעדרותו של שטרית נחקרה לאורך השנים, ולאחרונה הושגה פריצת דרך משמעותית שאפשרה את מעצרם של מספר מעורבים במעשה הרצח והחטיפה. כמו כן הצליחו חוקרי היחידה המרכזית לאסוף ראיות ולחשוף כי הנער נחטף ונרצח עוד בשנת 1986.  

"מר זאבי מכחיש את החשדות נגדו"

עו"ד סלבה רודנקו, מסר בשמו של בנימין זאבי: "מר זאבי מכחיש את החשדות נגדו, עומד על חפותו, ואומר 'לא רצחתי אף אחד, סוף האמת להתגלות'. מר זאבי עזב את קהילת שובו בנים לפני שנים רבות ומאז עזיבתו הוא נרדף עד כדי סכנה לשלומו וביטחונו. כל מי שנכח בדיוני הארכות מעצר וקרא את כתב האישום יודע כי החשדות נגד מר זאבי מבוססים על עדות יחידה של אחד מאנשי הקהילה (ברוך שרביט) שקיבל הוראה מרב הקהילה לפני כחודש באותה פגישה מפורסמת בבית המעצר.

"כפי שעלה מהדיונים האחרונים בבית המשפט, תיק החקירה רצוף קשיים ומעלה סימני שאלה גדולים, בין היתר לגבי אמיתות דבריו וכוונותיו של העד היחיד. כאמור, מר זאבי עומד על חפותו ומכחיש כל קשר לעבירה המיוחסת לו. לאחר קבלת חומר החקירה ולימודו, יילחם מר זאבי בכל כוחו על חפותו ועל שמו הטוב בבית המשפט ושם הוא מקווה שיצא הצדק לאור".