אונס הקשישה הפרקליטות במתקפה על הכרעת בית המשפט: "אמירות מיושנות"

פרקליטות המדינה ערערה לעליון על זיכויו של הנאשם באונס הקשישה בת ה-82. בכתב האישום נכתב: "יש בקביעות בית המשפט ראיה דיכוטומית של שחור ולבן. עלולות להחזיר אותנו עשורים אחורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/23 15:26 כ באלול התשפג

הפרקליטות במתקפה על הכרעת בית המשפט: "אמירות מיושנות"
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה היום (ד') לבית המשפט העליון ערעור על זיכויו של עאדל הייב מעבירת אונס של קשישה בת 82. בערעור נטען, כי בית המשפט המחוזי בנצרת שגה כאשר העדיף את גרסת הנאשם, אשר השתנתה מעת לעת ובבסיסה נטען כי יחסי המין בוצעו בהסכמה, על פני גרסתה העקבית של המתלוננת.

"אמירות מיושנות אשר עלולות להחזיר אותנו עשורים אחור"

בכתב הערעור, העלתה הפרקליטות טענות קשות כנגד בית המשפט: "יש בקביעות בית המשפט ראיה דיכוטומית של שחור ולבן כיצד נכון שהעולם ינהג, כיצד על מתלוננות לנהוג, ותפיסה לפיה אם לא נהגו מתלוננות לפי ה'כללים' אין להאמין להן". עוד נכתב כי "הכרעת הדין שזורה באמירות מיושנות באשר להתנהגות ראויה של נפגעות עבירות מין אשר עלולה להחזיר אותנו עשורים אחורה, ולהוביל לאפקט מצנן בקרב נשים, אשר יגרום להן להימנע מלהגיש תלונה נגד תוקפיהן".

פגיעה מינית אילוסטרציה

פגיעה מינית אילוסטרציה, צילום: shutterstock

כזכור, הייב הואשם בעבירת אונס אך זוכה בבית המשפט המחוזי בנצרת לפני שלושה חודשים. לטענת המתלוננת, הייב פנה אליה פעמים רבות, יזם שיחות עם תוכן מיני בוטה, לחץ עליה להיפגש עמו, וכאשר הזמינה אותו לשפץ את דלת ביתה, אנס אותה בכוחניות וגרם לפציעתה. בית המשפט קבע כי יחסי המין התקיימו בהסכמה והפרקליטות לא הוכיחה שהמתלוננת התנגדה למעשיו.

חייג אל המתלוננת 19פעמים

הפרקליטות טוענת, כי היה על בית המשפט לשים לנגד עיניו בעת בחינת הראיות את נתוניה הייחודיים של המתלוננת, ואת פערי הכוחות העצומים שבינה לבין הנאשם. עוד נטען בהודעת הערעור כי בית המשפט התעלם מכך שהנאשם נעמד מחוץ לביתה של המתלוננת טרם המפגש הראשון, יזם עימה שיחה מינית, חייג אל המתלוננת לא פחות מ-19 פעמים, לחץ עליה לחץ כביר בשיחות להיפגש ואז אנס אותה בכוחניות.