גלנט: זה מה שנעשה אם בגץ יפסול את חוק עילת הסבירות

שר הביטחון, יואב גלנט הבהיר כי הוא יכבד פסיקת בג"ץ במידה ויחליט לפסול את חוק עילת הסבירות: "מדינת ישראל היא מדינת חוק דמוקרטית, אנחנו נפעל על פי החוק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי 30/07/23 10:55 יב באב התשפג

גלנט: זה מה שנעשה אם בגץ יפסול את חוק עילת הסבירות
שר הביטחון גלנט | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"נפעל על פי החוק": בטרם ישיבת הממשלה, שר הביטחון, יואב גלנט נשאל הבוקר (א') האם הוא יכבד את פסיקת בג"ץ במידה וזה יחליט לפסול את החוק לצמצום עילת הסבירות שאושר בשבוע שעבר במליאה. "מדינת ישראל היא מדינת חוק דמוקרטית, אנחנו נפעל על פי החוק", אמר גלנט.

לאחר הביקורת - נתניהו מבהיר: "הממשלה תכבד את החלטות בית המשפט"

נזכיר בראיון לרשת CNN שנערך ביום חמישי האחרון, נשאל ראש הממשלה, בנימין נתניהו אם הוא יכבד את פסיקת בג"ץ שתפסול את החוק לביטול עילת הסבירות. "אני מקווה שלא נגיע לזה", השיב ראש הממשלה בהתחמקות. לאחר שדבריו עוררו עליו ביקורת, לשכת של ראש הממשלה פרסמה הודעה בה הבהירה כי ממשלתו תכבד כל פסיקה של בג"ץ.

גלנט ולוין נאבקים על לבו של נתניהו

גלנט ולוין נאבקים על לבו של נתניהו צילום: יונתן סינדל/פלאש90

בהודעה ההבהרה שפורסמה, האשימה לשכתו של נתניהו את חברי הכנסת מהאופוזיציה בהוצאה ממהקשר של דבריו. "האופוזיציה מסלפת את דבריו של ראש הממשלה נתניהו", נמסר מטעם לשכתו, "ממשלות ישראל תמיד מכבדות את החלטות בית המשפט ובית המשפט תמיד ראה את עצמו כפוף לחוקי יסוד להם הוא מייחס מעמד של חוקה. כמו רוב אזרחי ישראל, ראש הממשלה נתניהו מאמין שצריך להמשיך לשמור על שני העקרונות הללו גם יחד".