שלושה שופטים זיכו את עבריין המין מאונס קשישה בת 82

בית המשפט המחוזי זיכה היום את עאדל הייב מאונס ניצולת שואה 82, בטענה שהפרקליטות לא הוכיחה שהמתלוננת התנגדה למעשיו: "לא הוכח כי המתלוננת אמרה פעם אחר פעם 'לא, לא'" | בזמן המעשה הנאשם היה נתון לפיקוח בצל שחרורו ממאסר בגין אונס אישה בת 70

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/23 13:36 טז בסיון התשפג

שלושה שופטים זיכו את עבריין המין מאונס קשישה בת 82
אילוסטרציה | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בחודש אוגוסט האחרון הוגש כתב אישום נגד עאדל הייב ובו נכתב כי אנס ניצולת שואה כבת 82. על פי כתב האישום שהוגש נגדו הייב ביצע את המעשה על אף העובדה שהיה נתון לפיקוח של שירות בתי הסוהר בצל שחרורו ממאסר בגין אונס אישה בת 70. בית המשפט המחוזי זיכה אותו היום (ב') בטענה שהפרקליטות לא הוכיחה שהמתלוננת התנגדה למעשיו.

"לא הוכח כי המתלוננת אמרה פעם אחר פעם 'לא, לא'"

בראשות צוות השופטים שכלל את דני צרפתי ורננה גלפז מוקדי, עמד אב בית הדין אשר קולה. "הפרקליטות לא הצליחה להוכיח את יסודותיה של עבירת האונס", קבעו פה אחד. "לא הוכח כי הנאשם אנס את המתלוננת ללא הסכמתה, לא הוכח כי המתלוננת אמרה פעם אחר פעם 'לא, לא', כשם שלא הוכח כי המתלוננת גילתה התנגדות פסיבית כזו או אחרת - שממנה יכול היה הנאשם ללמוד שהמתלוננת סירבה לקיום יחסי שתואמו ביניהם".

"מה יקרה יום אחרי?"

עורכת הדין דורית בן אברהם, שמייצגת את הקשישה, אמרה בתגובה כי היא המומה מההחלטה, "מה יקרה יום אחרי? אני לא מבינה איך שלושה שופטים זיכו אותו בעבירת אונס של ניצולת השואה. מדובר בקשישה בת 82, שעברה מסכת חיים קשה, אישה מבוגרת שעברה דבר מאוד קשה. גם אם מערכת היחסים התחילה בהסכמה והיא ממש לא התחילה בהסכמה, חובה על הנאשם לעצור בשנייה שנדרש לחדול ממעשיו. עבורי ועבור כל הנפגעות הבאות זה יום שחור .היא עדיין לא יודעת מה הכרעת הדין ואנחנו מתלבטות איך לבשר על כך. החשש שזה יגרום לה לנזקים קשים ומידיים. היא חיה בחרדות קשות מאז האירוע", אמרה.

עו"ד פתחי פוקרא, המייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר כי "מרשי עבר רצח אופי שנמשך כשנה. מהרגע הראשון הוא הכחיש את כל העבירות וטען שמדובר בקשר בהסכמה ללא שום עבירה. אנו מודים לבית המשפט שנתן לנו את יומינו וקיבל החלטה נכונה ואמיצה. הלקוח שלי צפוי להשתחרר בימים הקרובים ללא כל תנאי וללא הגבלות. חייו נהרסו מהחקירה, האישומים והפרסומים בכל אמצעי התקשורת. הוא זוכה פה אחד זיכוי מלא".