ליצמן עומד לצידו של הרב פרץ: "בוש והיכלם יאיר לפיד"

שר הבריאות מצטרף להתקפות נגד לפיד ונעמד לצד הרב פרץ: "מדובר בהשוואה מקוממת בין הרב רפי פרץ אדם עתיר זכויות, לתומכת טרור מוצהרת". גם ח"כ יזבק כעסה על ההשוואה בינה לבין הרב פרץ "הגזען מכחול לבן משווה אותי לגזען מימינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 16:32 ב באדר התשפ

ליצמן עומד לצידו של הרב פרץ: "בוש והיכלם יאיר לפיד"
צילום: פלאש 90

דבריו של יאיר לפיד ממשיכים לעורר את זעם הפוליטיקאים. לפיד השווה בין חברת הכנסת מהרשימה המשותפת,היבא יבזק, שֶׁרִיצָתָה לכנסת נפסלה בידי ועדת הבחירות המרכזית - אך אושרה בהמשך בבג"ץ על חודו של קול. ובין שר החינוך הרב רפי פרץ, "אני חושב שחלק מההתבטאויות של הרב פרץ והברית שכרת עם איתמר בן גביר הוציאו אותו ממעגל הלגיטימיות הישראלית".

לאחר שהרב רפי פרץ ובכירי מפלגת ימינה זעמו על ההשוואה, ואף שלחו מכתב ליו"ר כחול לבן ובו דרישה להתנצל בפני הרב פרץ. כעת גם בצד השני זועמים על ההחלטה. הרב פרץ זוכה גם לתמיכה מחוץ למפלגתו, יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, תקף גם את לפיד וכתב: "מסתבר שיאיר לפיד, האיש שהמציא את הדרת האחר ופסילת הזולת, עוד לא נגמל ממעשיו כשהחרים קואליציה עם החרדים ב2013 רק כי יש להם זקן ופיאות".

עוד כתב: "כעת הוא נטפל גם לדתיים הלאומיים באותן שיטות. מדובר בהשוואה מקוממת בין הרב רפי פרץ אדם עתיר זכויות, ירא שמים ואיש מעש (שגם היה לוחם ותת אלוף בצה”ל, בניגוד ללפיד שכולה שירת ב’המחנה’) לתומכת טרור מוצהרת. בושה וחרפה. בפעם הבאה שלפיד יספר לכם שהשתנה וחזר בו מלהיות אותו לפיד המוכר לנו מרדיפת הדת, הגזירות וההחרמות, תזכרו את ההתנהגות השפלה הזאת כלפי שר החינוך הרב רפי פרץ. בוש והיכלם יאיר לפיד". 

חברת הכנסת יזבק גם הזדעזעה מההשוואה בינה ולבין הרב רפי פרץ וגם רואה אותה כלא לגיטימית. ״הגזען מכחול לבן משווה אותי לגזען מימינה שתומך בגזען מהליכוד. אז לפיד, בוא אני אעשה לך סדר: שוויון בין בני אדם זו דמוקרטיה. דה-לגיטימציה למיעוטים וכניעה למתנחלים זו קיצוניות. לפעול נגד הכיבוש, נגד המצור ובעד מדינה המכבדת את זכויות המיעוט הלאומי שלה זו מוסריות ודמוקרטיה. אנחנו כבר החלטנו מזמן - אנחנו עם גזענים, שעושים עלינו סיבוב ציני כדי להתחנף לימין, לא יושבים.  אז מה עדיף מדינת כל גזעניה או מדינת כל אזרחיה? אנחנו נפגש אחרי הבחירות, עם הרשימה המשותפת גדולה וחזקה יותר מאי פעם״.

הרב פרץ גם קיבל תמיכה מחוץ למפלגתו