לפיד בהשוואה מקוממת: הרב רפי פרץ ויזבק - עם שניהם לא נקים ממשלה

לפיד: "שר החינוך רפי פרץ לא יוכל להיות חלק מהממשלה" ונימק בעזרת השוואה לחברת הכנסת מהרשימה המשותפת, "בדיוק כמו שלא נקים ממשלה כשהיבא יזבק היא הקול השישים ואחד". בנט בתגובה, "תתבייש לך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 11:41 ב באדר התשפ

לפיד בהשוואה מקוממת: הרב רפי פרץ ויזבק - עם שניהם לא נקים ממשלה
בהשוואה מקוממת, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ יאיר לפיד, מס' 2 ברשימת כחול לבן, אומר בריאיון ל"מצב הרוח", כי שר החינוך הרב רפי פרץ לא יוכל להיות חלק מהממשלה שתרכיב מפלגתו. לפיד נימק זאת בעזרת השוואה לחברת הכנסת מהרשימה המשותפת, שֶׁרִיצָתָה לכנסת נפסלה בידי ועדת הבחירות המרכזית - אך אושרה בהמשך בבג"ץ על חודו של קול: "בדיוק כמו שלא נקים ממשלה כשהיבא יזבק היא הקול השישים ואחד.

לפיד תקף את השר פרץ בחריפות על רקע חבירתו הראשונית ליו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר. "אני חושב שחלק מההתבטאויות של הרב פרץ והברית שכרת עם איתמר בן גביר הוציאו אותו ממעגל הלגיטימיות הישראלית", אמר חבר הכנסת בריאיון. "כשהם עשו את הברית הפוליטית, התמונה עדיין הייתה תלויה. מי שעושה ברית פוליטית כזאת מוציא את עצמו מתחום הלגיטימיות הישראלית".

פרץ. סערה סביבו

השר רפי פרץצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לדבריו: "שר החינוך של מדינת ישראל לא יכול להיות אדם שכורת בריתות פוליטיות עם תומכי רוצחים, מפני שזה משליך על מערכת החינוך כולה", אין דבר כזה, לא ביהדות ולא בישראליות, שאתה אומר: 'אני יכול לחיות בשלום עם מי שנכנס לבית תפילה ויורה באנשים חפים מפשע'". הוא הוסיף: "אם פרץ סגר עסקה עם בן גביר, אז הוא בעצם תומך במה שעשה ברוך גולדשטיין, יש מחיר לפוליטיקה".

"רפי פרץ הוציא את עצמו מחוץ למחנה הישראליות כפי שאני מבין אותה, ותפקידי להתריע על זה", תקף לפיד, "הוא לא יוכל להיות חלק מהממשלה שלי. סמוטריץ' גם יהיה קשה מאוד, אבל עם נפתלי (בנט) ואיילת (שקד) כמובן אין לי בעיה. בדיוק כמו שלא נקים ממשלה כשהיבא יזבק היא הקול ה-61".

בתגובה, צייץ שר הביטחון נפתלי בנט, "‏לפיד, תתבייש לך! אתה משווה טייס מסוקים לוחם בצה״ל, תת אלוף בצה״ל, שחינך עשרות דורות של לוחמים במכינה, שגורש מביתו בגוש קטיף, והקים יישוב בנגב על גבול מצריים, לתומכת מחבלים מנוולת? תתבייש. פשוט תתבייש".

ח"כ איילת שקד כתבה בתגובה לדברים: "פעם בכמה זמן האמת מתגלה ויוצאת מיאיר לפיד, שנאת הדתיים לאומיים. תתבייש לך, להשוות טייס קרב למהללת רוצחים. ואל תדאג, לא הרב רפי ולא אנחנו נשב איתך".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן