ימינה לגנץ: תתנצל בפני הרב פרץ

במפלגת ימינה כועסים על יאיר לפיד, שהשווה בין הרב פרץ להיבא יבזק ודורשים כעת מראש המפלגה, בני גנץ, להתנצל בפני הרב פרץ. במכתב ששיגרו ליו"ר המפלגה כתבו: "‏אנחנו דורשים גינוי שלך להשוואה הפושעת ודורשים התנצלות בפני הרב פרץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 14:51 ב באדר התשפ

ימינה לגנץ: תתנצל בפני הרב פרץ
ימינה דורשים ממנו התנצלות, צילום: פלאש 90

רשימת ימינה שיגרה מכתב ליו''ר כחול לבן, בני גנץ, ודרשה את התנצלותו בפני שר החינוך, הרב רפי פרץ על כך שיאיר לפיד השווה אותו לתומכת הטרור מהרשימה המשותפת, היבא יזבק בראיון לעיתון מצב הרוח. ח"כ יאיר לפיד, מס' 2 ברשימת כחול לבן, אומר בריאיון ל"מצב הרוח", כי שר החינוך הרב רפי פרץ לא יוכל להיות חלק מהממשלה שתרכיב מפלגתו. לפיד נימק זאת בעזרת השוואה לחברת הכנסת מהרשימה המשותפת, שֶׁרִיצָתָה לכנסת נפסלה בידי ועדת הבחירות המרכזית - אך אושרה בהמשך בבג"ץ על חודו של קול: "בדיוק כמו שלא נקים ממשלה כשהיבא יזבק היא הקול השישים ואחד".

להלן תוכן המכתב:

לכבוד בני גנץ יו"ר כחול לבן

הנדון: דרישת התנצלות בפני שר החינוך, הרב רפי פרץ.
בראיון שהעניק ח"כ יאיר לפיד וסגנך בהנהגת כחול לבן לעיתון מצב הרוח הוא השווה את שר החינוך, הרב רפי פרץ, לתומכת הטרור המוצהרת היבא יזבק. ‏חבר הכנסת יאיר לפיד השווה ברוב חוצפתו את הרב רפי פרץ, טייס מסוקים, לוחם ותת אלוף בצה״ל, שחינך עשרות דורות של לוחמים במכינה, שגורש מביתו בגוש קטיף, והקים יישוב בנגב על גבול מצריים, לתומכת מחבלים מנוולת. 

אנחנו דורשים גינוי שלך להשוואה הפושעת ודורשים התנצלות בפני הרב פרץ.

צילום: דוברות ימינה

מוקדם יותר היום הגיבו בכירי ימינה לדבריו של לפיד, הרב פרץ בעצמו הגיב ואמר: "‏בבחירות הקרובות אזרחי ישראל יצטרכו להכריע: אהבת ישראל או שנאת חינם". ולפיד שלא חזר בו על הדברים כתב לרב פרץ בחזרה: "רפי פרץ, ‎אתה פסלת את עצמך מלדבר על אהבת ישראל ביום שחברת לחסידי ברוך גולדשטיין והעלבת את הקהילה הגאה".