הרב פרץ נפל פעמיים באותו בור, האם זה היה מכוון?

האמירה הנפיצה של הרב רפי פרץ בנושא הלהט"בים מעוררת תמיהה, בגלל שנפל בכך בעבר, וכל יועץ תקשורת, בטח אלו שסובבים אותו, היה אמור למנוע אותה. האם מדובר באמירה מכוונת, שנועדה לתת טריגר לריצה מפוצלת בבחירות? | דעה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/01/20 22:20 יד בטבת התשפ

הרב פרץ נפל פעמיים באותו בור, האם זה היה מכוון?
הרב רפי פרץ ונפתלי בנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

"ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה. הם בונים את הבתים שלהם מתוך ערכים יהודיים. אני לא מעסיק את הראש שלי במה היה אם". את הדברים האלה אמר הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, בראיון שהתפרסם ביום שישי האחרון ב'ידיעות אחרונות', ועורר עליו מהומת אלוהים, זעם וגינויים מכל עבר.

היכולת של הרב רפי פרץ למעוד בראיונות כבר הפכה לאגדה, ומצד שני, נושא הלהט"ב הפך בשנים האחרונות למוקש, שלא לומר פצצה גרעינית. כל התבטאות בנושא שלא מיישרת קו עם האג'נדה של ארגוני הלהט"ב זוכה למתקפות וגינויים חסרי פרופורציות. נזכיר את דבריה של איילת שקד בראיון לחדשות כיפה ערב הבחירות באפריל, כשטענה שהסרטון שפורסם ב'כיפה', ערב בחירות 2015, של מועמדי הבית היהודי, בו דיברו רובם נגד נישואין חד מיניים, הבריח מהמפלגה שני מנדטים, ונציין כי בצלאל סמוטריץ', שסומן לפני כמה שנים כהומופוב, וממשיכים להזכיר את 'מצעד הבהמות', שארגן (ועליו התנצל לא פעם), נמנע מלהתבטא בנושא באופן גורף. מבלי להיכנס לעצם העניין, כל בר דעת יודע שאי אפשר לצאת טוב מהתבטאות כזו רגע לפני בחירות. 
הרב רפי פרץ נפל נפילה קשה ערב בחירות אפריל, כשאמר ששלח תלמידים לטיפולי המרה, אמירה שהקימה עליו, כאז כן היום, גינויים חוצי מחנות וזעם רב. בהמשך חזר בו והתנצל על האמירה הזו.

לקראת הבחירות הקרובות שכר הרב פרץ את שירותי משרד הפרסום 'זליגר שומרון', מעבר לכך, לרב פרץ יש דובר, מנהל לשכה ולא מעט יועצים סביבו. מאז פרסום הראיון ביום שישי בבוקר, תהו רבים כיצד אדם, שכבר נכווה בנושא בגדול, ומוקף בכל כך הרבה יועצי תקשורת, הצליח ליפול שוב באותו נושא בדיוק, בהתבטאות שכל יועץ תקשורת היה יודע למנוע, אם לא בכלל את העלתה של שאלה כזו.

וכאן נבקש להציע הצעה: בשבוע שעבר פרסמה מירב כהן באתר זה כי בין הרב פרץ לנפתלי בנט קיים תיאום הדוק, כאשר בנט עודכן מראש על ההסכם עם עוצמה יהודית. הערב פרסמה שירית אביטן-כהן ממקור ראשון כי גורמים בימין החדש אומרים כי הראיון של הרב פרץ גרם ממשי ועשוי להיות הטריגר למניעת הריצה המשותפת של המפלגות.

כידוע, נפתלי בנט והרב רפי פרץ, כל אחד מסיבותיו, עשו הכל כדי למנוע את האיחוד בקיץ שהביא להקמת 'ימינה', כדי לפצל כמה שיותר מהר בין הימין החדש לשאר מרכיבי 'ימינה', אחרי הבחירות, ושניהם לא מעוניינים במיוחד בריצה משותפת גם בבחירות האלה. בנט לא רוצה להיכבל לחרד"לים, והרב פרץ רוצה להיות במקום הראשון. זה לא סוד גדול במיוחד.

האם יכול להיות שה'מעידה' של הרב פרץ בראיון ביום שישי היתה מכוונת? האם כל מה שפרץ ובנט מעוניינים בו זו סיבה לרוץ בנפרד? לשרי החינוך והביטחון הפתרונים.