תראו מופתעים: בנט עודכן מראש על ההסכם בין הבית היהודי לעוצמה יהודית

ברקע הנתק בין הרב רפי לסמוטריץ', שיתוף הפעולה בין בנט ליו"ר הבית היהודי הולך ומתהדק. בפגישה שהתקיימה בין השניים בשבוע האחרון שוחחו יושבי הראש על אפשרות של ריצה משותפת של שתי המפלגות בבחירות הקרובות

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 08/01/20 16:06 יא בטבת התשפ

תראו מופתעים: בנט עודכן מראש על ההסכם בין הבית היהודי לעוצמה יהודית
הרב רפי פרץ ונפתלי בנט , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שבוע בדיוק לפני הגשת הרשימות לכנסת, היצרים בין הנהגת הציונות הדתית הולכים וגדלים, אולם נוצרות גם חברויות חדשות. בעוד שסמוטריץ' ופרץ הולכים ומתרחקים והטונים בין השניים הופכים לצורמים, מתהדקת החברות בין שר התחבורה לאיילת שקד, ומנגד הרב רפי מצא לו חבר חדש, הלא הוא יו"ר הבית היהודי לשעבר ויו"ר הימין החדש בהווה, נפתלי בנט. 

יום לפני החתימה על ההסכם בין הבית היהודי לעוצמה יהודית, בנט עודכן על פרטי ההסכם. נזכיר כי מספר 2 ברשימת הבית היהודי, ח"כ מוטי יוגב לא עודכן, אך כאמור, היו"ר לשעבר דווקא כן. המטרה היא כמובן לוודא כי הדלת לאיחוד גדול במפלגות מימין לליכוד לא נסגרה וכי בנט יוכל לחיות בשלום גם עם איתמר בן גביר ברשימה. 

נפרדים לשלום? ראשי

נפרדים לשלום? ראשי 'ימינה'צילום: יח"צ

אך כאן לא נגמר השיתוף פעולה בין יושבי הראש של שתי המפלגות. בנט ופרץ נועדו ביום ראשון האחרון,  בכדי לבחון חיבור טכני בבחירות הקרובות. בפגישה היתה אווירה טובה, אולם לא סוכם דבר. 

בנט עדיין חושב שנכון לרוץ בשני ראשים, אך הסקרים לא מעודדים וגם בימין החדש טרם הצליח לגייס שמות חדשים לרשימה שלהם, כך שככל הנראה, גם באגף הליברלי מתכוננים לריצה משותפת. 

נראה כי שיתוף הפעולה בין השניים נועד כדי לגדל את שני הצדדים, אך בסופו של דבר להתאחד למפלגה אחת כאשר בנט כינס אליו את כל הליברלים מהליכוד, כחול להן וליברמן כמו ששאף, ופרץ מאחד את כל הזרמים החרד"לים בציונות הדתית.

הקשר בין סמוטריץ' ושקד קרוב עוד מימי עבודתם המשותפת בכנסת ה-19 והלך והתגבר כאשר השניים דחפו לריצה משותפת במערכת הבחירות בקיץ. שקד דוחפת לחיבור בין הימין החדש לסמוטריץ' ופרץ דוחף לחיבור בין הימין החדש לבית היהודי המאוחד. מי מבניהם יצליח לנצח?