היום: המועד האחרון עבור נתניהו לבקשת חסינות

האם ראש הממשלה יפנה לכנסת בבקשה לקבל חסינות מהעמדה לדין? ואם כן, מה תהיינה ההשלכות? קצת יותר מ-12 שעות עד המועד הסופי להגשת הבקשה, אביגדור ליברמן מזהיר: "מקווה שנתניהו לא יבקש חסינות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/01/20 07:58 ד בטבת התשפ

היום: המועד האחרון עבור נתניהו לבקשת חסינות
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

האם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יפנה במהלך היום (ד') ליו"ר הכנסת, ויגיש בקשה לקבל מהכנסת חסינות מהעמדה לדין? הלילה בחצות יהיה המועד הסופי בו יכול ראש הממשלה לעשות זאת, עם תום 30 הימים מהרגע שהוגש כתב האישום נגדו ליו"ר הכנסת.

נתניהו היה צפוי להודיע כבר ביום שני בערב כי יבקש חסינות, אך ההצהרה שנקבעה לכלי התקשורת נדחתה, בשל הדיון שהתקיים אמש בבג"צ, בשאלה האם ניתן להטיל עליו להרכיב ממשלה. הדיון הסתיים ללא תוצאות, ושופטי העליון תהו האם בכלל יש מקום להגשת עתירה כזו, אך עד כה ראש הממשלה או סביבתו לא הודיעו על החלטתם בנושא.

בתחילת השבוע התייחס נתניהו לנושא, ואמר כי טרם קיבל החלטה, אך ציין כי "חסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה". הוא תקף את יריביו מכחול לבן ואמר כי "הם כל הזמן מבלבלים את המוח על חסינות. אין לי זמן לזה. אני עובד למענכם ולמען המדינה שלנו".

אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה

אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכירים בליכוד שנשאלו על כך אמש הסתפקו בתשובה מעורפלת, "כאשר נידרש לקבל החלטה - נשקול, נדון בנושא ונחליט", כך צוטטו ב'מעריב'. לעומת זאת, ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, שעמד בעצמו בפני כתבי אישום, אומר הבוקר בצורה נחרצת כי הוא מקווה שנתניהו לא יעשה כך.

אני מקווה שראש הממשלה לא יגיש את הבקשה", אמר יו"ר ישראל ביתנו בראיון ל'כאן 11', "אם היה שואל אותי הייתי ממליץ לו לא להגיש. הוא צריך לזכור את עמדתו הברורה במקרה של אהוד אולמרט". עוד הוסיף ליברמן כי הגיע זמנו של נתניהו לפרוש: "אני בעד לתת לנתניהו אופציה מכובדת לצאת, בלי קשר לכל עניין החסינות. היו לו 10 שנים בתפקיד ראש הממשלה, הייתה לו תרומה משמעותית לחיזוק ישראל, וצריך לדעת מתי לתלות את הנעליים".