נתניהו: חסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה

ראש הממשלה הודה הערב לפעילי הליכוד על בחירתם בו בפריימריז ועקץ את כחול לבן: "עוד לא ראיתי קוקפיט עם ארבעה טייסים, עשו לי כאב ראש". מוקדם יותר פעילי המפלגה קראו לסער "בוגד"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 29/12/19 20:28 א בטבת התשפ

נתניהו: חסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה
ראש הממשלה נתניהו, צילום: פלאש 90

לאחר ניצחונו בפריימריז של הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (א') להדלקת נרות של המפלגה והתייחס לחסינות שביקש מהכנסת. נתניהו אמר כי "חסינות היא לא נגד הדמוקרטיה, אלא אבן יסוד בדמוקרטיה".נתניהו הוסיף כי בתוך יומיים יודיע על החלטתו, אם לבקש חסינות מהכנסת, ותקף את כחול לבן: "הם כל הזמן מבלבלים את המוח על חסינות. אין לי זמן לזה. אני עובד למענכם ולמען המדינה שלנו."

בפתח דבריו הודה ראש הממשלה לפעילים שבחרו בו בפריימריז ואמר:  "היום זהו נר שמיני של חנוכה ותמיד ביום הזה אני תוהה לעצמי, מה יהיו אומרים המכבים שנלחמו על אמונתנו ועצם קיומנו, אם היו רואים את הנסים והנפלאות שאנחנו חוללנו בדורנו? הם היו אומרים שחלום הנביאים מתגשם ונצח ישראל לא ישקר."

נתניהו התייחס להנהגת כחול לבן ואמר "לאורך השנים טסתי הרבה ואני לא זוכר שראיתי פעם קוקפיט עם ארבעה טייסים, מספיק עם הקוקפיט הזה. אחד מושך ימינה, אחד שמאלה, אחד למטה ואחד למעלה. נהיה לי כאב ראש." עוד הוסיף ראש הממשלה "אנחנו הולכים לנצח בשני במרץ ובענק. הפעם מאות אלפי מצביעי הליכוד יגיעו לקלפי ויצביעו."

לפני שנתניהו עלה לדבר, התפתחה במקום תגרת ידיים בין פעילים במפלגה, כאשר קריאות "בוגד" נקראו לעברו של חבר הכנסת גדעון סער, שכזכור, נחל הפסד  לנתניהו בפריימריז שהתקיימו בשבוע שעבר. 

במקביל, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב לדימוי נתניהו של ארבעה טייסים, בחשבון הטוויטר שלו: "ואני אף פעם לא ראיתי ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום".