סער נגד יוזמת נתניהו: "לא משנים שיטת ממשל כדי לפתור סיטואציה רגעית"

ח"כ גדעון סער טוען כי שינוי שיטת הממשל באופן בהול אינו אפשרי ימים ספורים לפני פיזור הכנסת: "אנחנו נשארים במבוי סתום שכל יום בו פוגע במדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/19 09:48 י בכסלו התשפ

סער נגד יוזמת נתניהו: "לא משנים שיטת ממשל כדי לפתור סיטואציה רגעית"
נתניהו וסער. ראש בראש?, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חבר הכנסת גדעון סער (ליכוד) התייחס הבוקר (א') בריאיון לכאן רשת ב' להצעתו של ראש הממשלה נתניהו לקיים בחירות ישירות בינו לבין יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואמר כי מדובר ב"מהלך שאין לו סיכוי לעבור בימים הספורים שנותרו לכהונת הכנסת הזאת". סער הוסיף והסביר כי בכל מקרה "אין לשנות שיטת ממשל בחטף כדי לנסות לפתור סיטואציה פוליטית רגעית".

"הבחירה הישירה שהליכוד תמיד התנגד לה ובצדק - בוטלה אחרי שנים ספורות", המשיך סער. "יש גם החלטה של מרכז הליכוד נגד. כשאולמרט ניסה לשנות את שיטת הממשל אמר לו נתניהו בצדק – 'שיטת ממשל אינה גרביים'. אנחנו נשארים הרי עדיין בשיטה הפרלמנטרית, אתה צריך רוב בכנסת. הבעיה שלנו היום היא שאיבדנו את הרוב בכנסת. למרבה הצער, כל עוד נתניהו ימשיך להוביל את הליכוד לא יהיה לנו רוב בכנסת. כל השאר בעיניי זה ספינים"

סער, שזכה אתמול לתמיכתו של ח"כ יואב קיש, הוסיף: "הגענו לשלב שחייבת להיות תפנית ותקווה חדשה אחרת, אנחנו נשארים במבוי סתום שכל יום בו פוגע במדינה".

בהמשך דבריו התייחס לסער לקיום הפריימריז בליכוד ואמר: "הדבר היחיד שאני רוצה זה להשאיר את הליכוד בשלטון. כל אחד רשאי להתמודד, לכן הצעתי את ההצבעה הדמוקרטית, זה דבר שהוא נכון פוליטית וגם הוגן. אני לא מעלה בדעתי שבתנועה דמוקרטית כמו הליכוד – ובפרט בסיטואציה הפוליטית הנוכחית – לא יהיו פריימריז לראשות הליכוד. הליכוד שואב את כוחו בין היתר מכך שהוא מפלגה דמוקרטית, התמודדות זה לא דבר שמחליש מפלגה אלא דבר שמכניס בו חיות ומחזק אותה". 

נזכיר כי סער הוא חבר הליכוד היחידי עד כה שהביע את נכנותו להתמודד בפריימריז נגד ראש הממשלה נתניהו כבר לבחירות הקרובות. הודעתו /של סער זכתה לתגובות זועמות בקרב ח"כי ושרי הליכוד\, אך מנגד הוא גוכה לתמיכתםפ של ראשי עריים ויו"ר סניפים מרכזיים בליכוד.