גדעון סער עולה למתקפה: "עם נתניהו בראש - נמסור את השלטון לשמאל"

לקראת הכרעה על קיום או אי-קיום פריימריז לראשות הליכוד, ח"כ גדעון סער מחריף את הטון נגד ראש הממשלה: "הסתה פרועה מתנהלת מטעמו והוא מעולם לא יצא נגדה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/19 11:19 ז בכסלו התשפ

גדעון סער עולה למתקפה: "עם נתניהו בראש - נמסור את השלטון לשמאל"
ח"כ גדעון סער, צילום: פלאש 90. אהרון קרון

שישה ימים לפיזור הכנסת וההליכה - ככל הנראה - לבחירות בפעם השלישית, והטונים במפלגות עולים. אם יתקיימו פריימריז לראשות הליכוד, מי שיוביל את המערכה נגד ראש הממשלה נתניהו הוא ח"כ גדעון סער, שבראיון הבוקר ל-ynet מסיר את הכפפות באופן סופי ויוצא למתקפה נגדו.

בשבועות ובחודשים האחרונים ספג סער אש מכיוון סביבת נתניהו, בעיקר בציוצים בטוויטר של בנו יאיר. היום הוא מאשים את ראש הממשלה בהסתה נגדו: "מגיעים למקום מאוד מסוכן. כל ההסתה הזאת מגיעה מראש הממשלה והוא מעולם לא יצא נגדה. הסתה פרועה מתנהלת מטעמו".

סער התייחס למתקפות נגדו מתוך הליכוד, בין השאר של השרים דודי אמסלם ומירי רגב, ואמר כי "לכל אחד יש אינטרסים אישיים, כל אחד אמר אני שואף להיות יו"ר הליכוד. השאלה האמתית שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו, איך הגענו למצב כתנועה דמוקרטית, שמי שקורא להתמודדות דמוקרטית, בסופו של דבר מי שמחליט עליה זה מרכז הליכוד. זה כבר בגידה, זה כבר תקיעת סכין בגב". 

נתניהו וסער. כרגע המתמודדים היחידים

נתניהו וסער. כרגע המתמודדים היחידים צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לדברי סער, "לא רק אני ובני משפחתי מותקפים בצורה מכפישה, בצורה אלימה, גם כל מי שמעז מקרב ראשי הרשויות המקומיות לצאת ולומר שצריך לקיים פריימריז, כל אחד מהם מותקף באלימות. הגענו לזה שבשבוע שעבר התקיים כנס בהוד השרון, בפנים הייתה אהדה אדירה, בחוץ הייתה משטרה כדי לאפשר את הכנס. והיו שם אנשים, לא מהוד השרון, עם קריאות מסיתות".

בתשובה לשאלה האם צדק בקריאתו לקיום פריימריז בזק בליכוד, עוד לפני פיזור הכנסת, השיב סער: "אתם תראו עכשיו, אם אנחנו נלך לבחירות פריימריז יתקיימו באותו לוח זמנים מהיר שאפשר היה לקיים אותו כדי למנוע בחירות שלישיות. חבל מאוד, זה אחד ממצעדי האיוולת, אולי הגדול מכולם של המערכת הפוליטית בישראל, שמנותקת לחלוטין מהציבור ולטובת העם והמדינה".

על מצבו הפוליטי של ראש הממשלה נתניהו אמר: "אם נתניהו ימשיך להוביל את הליכוד יש שתי אפשרויות: אחת, שנמשיך להיות באותו מצב ואף אחד לא יכול להקים ממשלה. שתיים, שנמסור את השלטון ליריבינו הפוליטיים במתנה וזאת הסכנה שאני רואה כרגע.

"הליכוד היא תנועה דמוקרטית", הוסיף סער, "ועכשיו תראו לאן הגענו. אנחנו הצענו חצי שנה לנתניהו ואז למסור את השלטון לכחול לבן. זאת אומרת שאנחנו מוכנים למסור את השלטון ליריבינו, רק חס וחלילה לא למישהו אחר מתנועת הליכוד".