אדלשטיין: נתניהו הסכים להצעת הנשיא לצאת לנבצרות

יו"ר הכנסת אדלשטיין אומר, רגע לפני השבעת הכנסת ה-22, כי הוא מקווה שהכנסת לא תהיה הקצרה ביותר בהיסטוריה, אבל הדגיש כי הוא אופטימי: "עם קצת אחריות וקצת רצון טוב אפשר להקים ממשלה רחבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/19 08:54 ד בתשרי התשפ

אדלשטיין: נתניהו הסכים להצעת הנשיא לצאת לנבצרות
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הכנסת ה-22 תושבע היום (ה') אחר הצהריים, אך ממשלה לא נראית באופק, וייתכן כי כהונתה של הכנסת תהיה קצרה יותר אפילו משל קודמתה. רגע לפני פתיחת טקסי ההשבעה החגיגיים, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התראיין ב'כאן 11', ואמר כי הוא מוכן לרוטציה בתפקידו במסגרת ממשלת האחדות.

לדברי אדלשטיין, מבכירי הליכוד, ראש הממשלה נתניהו הסכים לצאת לנבצרות במסגרת ממשלת האחדות, אם יוגש נגדו כתב אישום. לדבריו, נתניהו הסכים לצאת לנבצרות אם יהיה כתב אישום על מנת להקים ממשלה, וכי "זה צעד מנהיגותי לא פשוט", אמר אדלשטיין, והוסיף כי גם הוא עצמו מוכן לקיים רוטציה בתפקיד יו"ר הכנסת במטרה להגיע לאחדות.

על אף החששות, אדלשטיין הבהיר כי הוא אופטימי לגבי הסיכויים להרכבת ממשלה בסופו של דבר: "עם קצת אחריות וקצת רצון טוב אפשר להקים ממשלה רחבה", אמר, והוסיף כי "מה שמעניין כרגע את הליכוד זה להקים ממשלה, ולא להידרדר עוד פעם לבחירות בפעם שלישית".

על האפשרות כי הוא עצמו יקבל מנדט להרכבת ממשלה, אם ייכשל נתניהו ועל מנת למנוע בחירות, השיב אדלשטיין כי זו אפשרות לא רלוונטית: "אני לא מרכיב ממשלות, אלא עושה כל מה שאפשר על מנת שתקום ממשלה", ודחה אפשרות כי מישהו אחר יקים ממשלה במקום נתניהו.