ראש הממשלה נתניהו לכיפה: "אם זה תלוי בגנץ ולפיד - לא תהיה רבנות בכלל"

ראש הממשלה אומר בראיון לחדשות כיפה כי בן גביר לא שר בממשלתו: "אני לא כהניסט", ויוצא בהבטחה לציונות הדתית: "במידת האפשר אנחנו נביא גם לאיזונים גם ברבנות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/09/19 10:33 טז באלול התשעט

ראש הממשלה נתניהו לכיפה: "אם זה תלוי בגנץ ולפיד - לא תהיה רבנות בכלל"
ראש הממשלה נתניהו בראיון בכיפה, צילום: כיפה

ראש הממשלה נתניהו מסביר מדוע הליכוד הוא "הבית הטבעי של הציונות הדתית", מבטיח לעשות שינויים ברבנות הראשית, טוען שחלת הריבונות בבקעת הירדן זו רק ההתחלה ותוקף את ראשי רשימת ימינה. 

צפו בראיון המלא: 

אתה קורא פעם אחר פעם להצביע לך ולא להצביע לימינה אבל פעם אחרי פעם אתה מפקיר את הצרכים של הציונות הדתית ואתה מיישר קו עם המפלגות החרדיות. יכול להיות שהציונות הדתית דווקא כן צריכה להצביע לימינה? 

"אם ימינה יהיו עוד שני מנדטים או פחות שני מנדטים זה לא ישנה כלום, הם עוברים את אחוז החסימה. אבל אם הליכוד יחסר לו את המנדט או שניים כדי להיות המפלגה הכי גדולה אז תקום ממשלת שמאל. אז לא הימין שומר על הליכוד, הליכוד שומר על הימין. כי אנחנו נקים את הממשלה רק אם יהיה ליכוד גדול, ליכוד ענק. הם יעברו בכל מקרה את אחוז החסימה. אני לא אומר להדיר קולות מהם, זה לא הנקודה שלי. הנקודה היא שיש אנשים שמתלבטים אני אומר להם תצביעו מחל, מסיבה פשוטה כי אנחנו צריכים להיות המפלגה הגדולה. ובשום מקרה אל תבזבזו את הקולות על עוצמה יהודית  שלא עוברת את אחוז החסימה. זה לא לזרוק לפח מאה אלף קולות". 

הציונות הדתית פעם אחרי פעם מוצאת את עצמה בלי באמת מקום אצלך בממשלה. גם ציפי חוטובלי מחכה כבר המון המון שנים להיות שרה, איכשהו היא לא מקבלת מקום על שולחן הממשלה למרות שאתה תמיד אומר שהיא הבאה בתור. אין רב ראשי ציוני דתי,המונופול על הרבנות הראשית ועל מערך הכשרות אצל החרדים- כל הדברים שלציונות הדתית מאד חשוב מהם- איכשהו שוב אתה הולך עם המפלגות החרדיות, ולא מיישם את הדברים של הציונות הדתית? 

"לא ידעתי שאלקין הוא לא מהציונות הדתית, ויולי אדלשטיין שהוא יו"ר הכנסת הוא לא מהציונות הדתית, וציפי חוטובלי שהיא סגנית שר, ותקודם בהחלט, לא מהציונות הדתית- להיפך, זה קשקוש. הבית הטבעי של הציונות הדתית זה בליכוד. אבל עכשיו השאלה היותר גדולה היא זאת- הרי הכל עומד על הכף. אני מצד אחד מביא עכשיו מהפך היסטורי, של הכרה ביישובים ביהודה ושומרון וגם באזורים, בגושים, גם בשטחים שחיוניים למורשת, לביטחון. בקעת הירדן עצמה, כל הדברים האלה הם בהישג ידינו אם אני אמשיך ואוביל את זה עם הנשיא טראמפ".

"תראי מה עשיתי בשלוש שנים האלה אחרי שבלמתי במשך עשר שנים גם למען הציונות הדתית וגם למען מדינת ישראל. בלמתי לחצים שאף ראש ממשלה לא בלם אותם. תחילה מול קלינטון, אחר כך מול אובאמה, לסגת מקווי 67. ועכשיו בשלוש שנים האלה עם טראמפ אני מכשיר את הלבבות לקראת הדבר הגדול, קודם כל בהכרת ירושלים כבירת ישראל, אחר כך בהזזת השגרירות האמריקנית לירושלים, אחר כך בהכרה בריבונותנו ברמת הגולן אחר כך ביציאה מהסכם הגרעין הנורא, ועכשיו הכרה הדרגתית, וזה בא, שמעתם כבר לא היה גינוי לא הייתה התנגדות, הכרה בריבונותנו בבקעת הירדן. ובהמשך בריבונותנו על כל היישובים על השטחים של הגושים על שטחים חיוניים אחרים ועל היישובים גם מחוץ לגושים. אלה הישגים כבירים. הציונות הדתית יכולה לפספס את זה, ולהצביע עוד קול לשקד וסמוטריץ', אנחנו נהיה פחות קול ולא יטילו עלינו, ואז מה יצא- שכל המהפך ההיסטורי האדיר הזה ירד לפח. אז כדי שהמהפך לא ירד לפח, תצביעו מחל. וחוץ מזה היום אני אומר- הליכוד הוא הפך לבית של הציונות הדתית".

"אני היום אני הייתי בבקעת הירדן, אני מאד נרגש מזה. אנחנו החלטנו להקים יישוב חדש במבואות יריחו, והייתה שם אישה רחל שמה. היא אומרת אנחנו היינו מעקורי נצרים, עברנו לשם, בחרנו את המקום הזה כדי לעשות באמת פעילות ציונית. הם התיישבו שם, היא איבדה את בנה באחת ממלחמות ישראל, והם המשיכו והיא אמרה: מצאנו נחמה במה שאנחנו עושים כאן. והיא אמרה לי: תודה לך על מה שאתה עושה למען מדינת ישראל וארץ ישראל. רציתי לחבק אותה, לא, לא חיבקתי אותה, אבל רציתי לחבק אותה כי זה כל כך נגע לליבי. זה תמצית העניין. היא לא אמרה- רגע, אני הולכת להצביע למפלגה הזאת או למפלגה האחרת, היא הבינה, היא אמרה: תמשיך להוביל אותנו עם המנהיגות עם האומץ עם הבינה. אני מצטט אותה. זה בדיוק מה שאני מבקש מאנשים עכשיו. אז אפשר להתווכח על נקודה זו או על נקודה אחרת, אפשר לראות את השני אחוז של הכוס שהם לא מלאים, אבל ברור שאני ממלא את הכוס." 

לא מפחד לתקוף את ימינה

לא מפחד לתקוף את ימינהצילום: כיפה

אתה מסתכל על הסוגיה של הרבנות הראשית כעל חצי הכוס הריקה, אבל לציונות הדתית אלה דברים שהם מאד חשובים. יו"ר הכנסת אדלשטיין בריאיון אצלנו בכיפה אמר שזו אחת הביקורות המרכזיות שלו על הליכוד שבאמת בגלל שאתם הבית של הציונות הדתית ואיכשהו אתם תמיד נותנים את הדברים האלה לחרדים, במקום לציונות הדתית. יכול להיות שזה החטא שלך כלפי הציונות הדתית? 

"זה לא חטא שלי כי אני מאד מעריך את הציונות הדתית, ובמידת האפשר אנחנו נביא גם לאיזונים גם ברבנות. אבל אני רוצה להגיד לך משהו- לא תהיה רבנות בכלל, אם זה תלוי בגנץ ולפיד מה את חושבת שהם יעשו? איך אומרים, הם מדברים על נידוי, פשוט נידוי, אני לא שמעתי על דבר כזה. נידוי אנשים כי אני יודע הם שומרים מסורת או כי הם עם כיפה שחורה. מה זה הנידוי הזה? אני יכול להגיד אני לא מקבל אנשים שלא מסכימים לקווי היסוד שלי, שיש לי ויכוח איתם על בסיס פוליטי, אבל אני אומר אתם לא מקובלים כיוון שאתם שייכים לחלק כזה או אחר של העם? אין דבר כזה, אני לא אומר את זה על אף אחד"

זה מה שעשית לשקד, לא הסכמת להכניס אותה אליך לליכוד, אתה עושה לה כל מיני דברים. היא אמרה היום שיש ביניכם איבה פרטית ובינאישית?

"אולי יש לה, אני לא מסתכל על זה בכלל. אני יודע שיש לה יועץ משותף לה ולכחול לבן, זה אני בכלל לא מבין איך זה הולך. יועץ פוליטי במהלך בחירות משותף- מה זה, מה קורה כאן, אני לא מבין את זה. ואני גם לא מבין איך היא קידמה את החוק לסגור את ישראל היום. אז יש לי ויכוחים איתה. את העיתון היחיד הימני במדינה, והיא הגישה את הצעת החוק לסגור אותו? בשביל מה, כדי לקבל כתבות מפרגנות וליטופים מנוני מוזס? בכלל אני שם לב שהתקשורת מלטפת אותה כי הם רוצים לקחת קולות מאיתנו. למה התקשורת מלטפת כל כך את המפלגה הזו, כי הם באמת תומכים בה? זה לא העלה אצלך שאלה פתאום, מה הם נותנים להם זמן מסך בלי סוף, וכתבות שער בלי סוף. כי הם אוהבים את הימין? לא, כי הם מבינים שזה פוגע."

אתה חושב שהתקשורת מבקרת מספיק את הבית היהודי, ואת סמוטריץ' ואת הרב רפי? 

"לא נכון, אל תהיי תמימה. כשהתקשורת השמאלנית, והיא שמאלנית קיצונית, כשהיא, איך אומרים, מטפחת מישהו, הם יודעים שזה כדי לקחת מנדטים מהליכוד. הם מבינים בדיוק את מה שאני אמרתי כאן. שזה לא משנה, הם יקבלו בדיוק את המנדטים שלהם, ושיהיה להם, איך אומרים- אהלן וסהלן. ואנחנו ניקח אותם בכל מקרה, אנחנו נפנה אליהם. אבל מנדט אחד שיחסר לנו, אחד, שבגללו יטילו, הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על כחול לבן, על גנץ ולפיד, אז אנחנו יהיה כאן אסון. ולכן זה העיקר, על זה אני מדבר ועל זה אני מתחנן פשוט לאנשים כי אני רואה גם, אנשים יושבים בבית אני רואה את שיעורי ההצבעה בת ים 52%, בבחירות האחרונות, טבריה 59%, באר שבע 61%. ולעומת זה כפר סבא 73%, הוד השרון 76%, מודיעין 78%. זאת אומרת השמאל."

 

התקשורת מאתרגת גם עכשיו את איילת שקד

"איזה שאלה?, מה. ברור שהם רוצים שהם יקבלו. היו מאתרגים גם אותי אם הייתי באמת הולך וגם עוקר".

אבל גם שקד לא בעד זה?

"אבל היא לוקחת קולות ממני, הם לא מתעניינים כל כך באיילת שקד בפני עצמה. הם רוצים להפיל את הימין, כדי להפיל את הימין צריך להפיל את הליכוד, כדי להפיל את הליכוד צריך להפיל אותי. ואז הם מבינים שכל הדרך שהם יכולים להפיל אותי זה טוב להפלת הימין. הם לא מעניינים. ברגע דרך אגב שהם לא יצטרכו אותה הם ישליכו אותה הצידה. אבל כרגע זה נוח להם כי הם צריכים את המנדטים האלה. המנדטים החיוניים, אמנון אברמוביץ משבח אותם כי הוא מעריך אותם? פתאום כל הכתבים האלה שמראיינים בנחמדות כזאת, ולא שואלים אותם פעם אחת שואלים איזה שאלה, אבל כל הזמן זה הנופת צופים. אני לא בא אליה בטענות, אני מסביר לך פשוט מה שהם מבינים, הם מבינים את הדבר הפשוט שצריך להזיז קולות מהליכוד לשם. כי ככה הליכוד ירד, והליכוד יהיה פחות מגנץ ולפיד, ואז תקום ממשלת שמאל. וזו הסיבה שהם עושים את זה. וזו הסיבה שאני אומר לאנשים, אני אומר לכם תצביעו כרגע לליכוד, בכל מקרה שקד וסמוטריץ' והמפלגה שלהם יעברו אין שום סכנה."

"לעוצמה אני אומר אל תצביעו להם כי זה לזרוק את הקולות לפח. מי שחשב להצביע ליברמן, אני לא מאמין שיש כאלה היום יותר כי הם מבינים שהוא חבר אל השמאל, הוא חבר לגנץ ולפיד הוא ממליץ עליהם הוא הולך איתם בקיצור יחד עם אחמד טיבי וכו. אנחנו בסכנה שלא היינו כדוגמתה. אנחנו בסכנה של ממשלת שמאל-ערבים שהיא קרובה מאי פעם. זה תלוי קודם כל בהתייצבות של המצביעים שיבואו ויצביעו לליכוד. הליכוד צריך להיות גדול. באמת רק ליכוד גדול ימנע ממשלת שמאל. זה מה שאני אומר לכולם. יש לנו דברים לתקן, יש לנו דברים לסדר, אבל אנחנו ביחד, אנחנו באותו מקום, אנחנו רוצים את אותו דבר, אנחנו דואגים למדינת ישראל, אנחנו דואגים לארץ ישראל, אנחנו הולכים להגשים את החזון האדיר הזה, החזון האדיר של בקעת הירדן בריבונותנו, היישובים בריבונותנו, הגושים בריבונותנו, השטחים מהמורשת שלנו בריבונותנו. זה דבר אדיר, אני יכול להביא את זה עם הנשיא טראמפ, אני מאמין. גם ברית הגנה איתו אני מאמין. אבל לצורך זה אני צריך להיבחר, ואני לא אבחר אם לא ילכו ויביאו את הקולות למחל"

הזכרת את עוצמה יהודית. אנחנו עוד יומיים לפני הבחירות, יש היתכנות שתעשה גם איתם עסקה כמו שעשית עם זהות ופייגלין?

"אני לא כולל אותם בממשלתי, אם זה מה שאת שואלת. אבל הלוואי שירדו, אני לא מבין למה הם מתעקשים".

לפייגלין נתת הבטחה לשר.

"ברור, פייגלין דיבר איתי על דברים ברורים של שוק חופשי שאני חייב להגיד- אנחנו רואים עין בעין בזה, זה לא הצגה".

עם עוצמה יהודית אתה לא רואה דברים עין בעין? 

"הרבה דברים כן, והרבה דברים לא. אני חייב להגיד לך גם הרבה דברים אני לא רואה איתם עין בעין. 
יש כל מיני דברים שאני מתנגד להם, מה זה משנה. מה אני אגיד לך, אני לא כהניסט, זו האמת. לכל מי שמסתכל עלי- אני לא כהניסט. אני, איך אומרים, יש לי ערכים מסוימים."

יכול להיות שאתה גם מאד לא רוצה לראות אותם איתך מסביב לשולחן הממשלה בגלל הצורה שלהם והדרך שלהם?
"עכשיו זאת לא הבעיה, הבעיה שהם בכלל לא יגיעו לשם, הם הולכים פשוט לשרוף קולות. זה לא איזה מצב שהם עוברים. הם מקבלים כרגע פחות מזהות ממה שזהות קיבלה בסקרים וממה שהימין החדש קיבלה בסקרים. הרבה פחות, כמעט חצי. אז הם יעברו?"

אתה אמרת שלך יש סקרים שהם עוברים? 

"לא, אמרתי אחד. באותו יום בסקר שהיה הם עברו פעם ראשונה. אבל בעשרים סקרים לפני ואחרי- הם לא עוברים. אז הם לא עוברים אז זה לזרוק את הכל לפח. פשוט לזרוק את הכל לפח. זה דבר שקשה להסכים לו". 

אתה מסתובב בין פוטין לבין הנשיא טראמפ ובאמת מדיניות חוץ מאד מאד מרשימה, ובכל זאת כשאתה חוזר לפה לארץ אתה רב עם גדעון סער, עם הנשיא ריבלין ועם בנט ושקד. כאזרחית זה לפעמים נראה לא טוב, זה לפעמים אפילו מביך

"אני לא רב עם אף אחד. אני נבחר על ידי הליכוד, וכל אחד יכול להתחרות בי ולנצח. אין שאלה בכלל. גם בתוך המפלגה וגם מחוץ למפלגה. ההסתה נגדי היא בלתי פוסקת. קוראים לי רוצח, בוגד, כמו הסתה לגבי הליכודניקים, קוראים לנו- בוטים, צ'חצ'חים, מנשקי קמעות, מנשקי מזוזות, כל הדברים האלה. באיזה התנשאות, באיזה אדנות. כל האנשים האלה שתוקפים, שמאשימים אותי בהסתה. אבל מראים אותי עם חבל תלייה"

זה אנשים מהליכוד, זה אנשים מגוש הימין.

"לא, לא. אנשים מהליכוד אני חושב שזה מעט מאד. הליכוד מאוחד ומלוכד, והוא יודע גם להתלכד בשעת מבחן. אבל אני חושב שהבעיה המרכזית היא שהשמאל כל הזמן מסית נגד הימין, והוא אומר זה ביקורת הוגנת. וכשהימין משיב בצורה הגיונית, ומגיב כפי שאני מגיב הם אומרים לא, זה הסתה איומה. כאילו שהעיתונאים הם מעל ביקורת. הם יכולים לעשות קמפיין ממש סובייטי, פרופגנדה כל ערב, תעמולה נוראית חד צדדית, משפטי שדה, רוצחים את האופי שלי, של רעייתי ושל בנַי, פשוט לא יאומן. זה בסדר. זה חדשות. ערוץ החשדות. בדיחה. אבל כשאנחנו אומרים תסתכלו, זה פשוט אבסורד, זה לא עיתונות, זה תעמולה- זה אסור להגיד, זו הסתה. לא יעבדו עלינו. שלא יעבדו עליכם גם".

"הדבר היחיד החשוב הוא להבין הם כרגע רוצים להרדים אתכם. הם רוצים שתחשבו שאנחנו מנצחים. אנחנו מפסידים. אם האנשים ששומעים אותי עכשיו לא באים ביום שלישי ומצביעים לליכוד- אנחנו נפסיד את הבחירות. ואז נקום עם יאיר לפיד ראש ממשלה ואז נגיד- מה עשינו, למה לא הצבענו. ואני אומר דבר נוסף, לכל אלה ששומעים אותי עכשיו- אני מקדיש את החיים שלי, עשרים שעות ביממה זה לא הגזמה. זה קורה בהרבה הרבה לילות. אני מקדיש את חיי למען המדינה, ולמען הארץ שלנו ולמען העתיד שלנו. למען ארץ ישראל, כפי שחונכתי על ידי אבי ז"ל וכפי שהוא ירש מסבי זכרונו לברכה. אני מבקש מאלה ששומעים אותי עכשיו שיתנו עשר דקות, וילכו להצביע, ויצביעו לי, למחל. תעשו את זה, ובע"ה נמשיך בדרך הגדולה הזו לתפארת ישראל."

עוצמה יהודית בתגובה לראיון עם ראש הממשלה: "אנחנו מעריכים את נתניהו אך לצערנו הוא לא מדייק בעניין הסקרים. אנשי לשכתו של נתניהו הצמודים ביותר הודו בפני בן גביר כי עוצמה עוברת את אחוז החסימה. גם בסקר "קובע" ומקיף שיזם נתן אשל בתיווך אנשי יש"ע, קבע פרופסור פוקס שעוצמה עומדת על יותר מארבעה מנדטים והסחף נמשך, וזאת עוד לפני פרישת נעם. החשש שלנו הוא שיש גורמים בסביבת ראש הממשלה שדוחפים אותו לממשלה עם עמיר פרץ ועוצמה מקלקלת התרחיש הזה. רק עם עוצמה יהודית יש ממשלה ימנית".