נתניהו מזגזג: "עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה"

רגע לפני שעלה לטיסה לרוסיה, ראש ממשלה הודה כי גם בסקרים של הליכוד מפלגתו של איתמר בן גביר עוברת את אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/19 12:56 יב באלול התשעט

נתניהו מזגזג: "עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה"
צילום: קובי גדעון

שישה ימים לפני הבחירות, כשברקע ההסלמה הביטחונית ברצועת עזה והגינוי הרוסי על כוונתו להחיל את הריבונות הישראלית, טס ראש הממשלה נתניהו לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. רגע לפני העלייה למטוס השיב  נתניהו לשאלות הכתבים ואמר כי על פי הסקרים של הליכוד עוצמה יהודית ״עוברת את אחוז החסימה״. 

הדברים של נתניהו הפתיעו רבים מכיוון שבכל מערכת הבחירות, בפרט בימים האחרונים הקפיד ראש הממשלה להסביר כין את לעוצמה יהודית לצלוח את אחוז החסימה. נזכיר כי בכל הסקרים האחרונים, גם של הערוצים הגדולים, עוצמה יהודית מגרדת את אחוז החסימה, אך מצליחה להתמקם מעליו ומקבל 4 מנדטים. 

הליכוד
31
הליכוד
כחול לבן
32
כחול לבן
שס
7
שס
ישראל ביתנו
9
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
10
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
7
יהדות התורה
זהות
0
זהות
העבודה-גשר
5
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
6
המחנה הדמוקרטי
ימינה
9
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי כאן 11 בתאריך 10/09
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

עוד הסביר ראש הממשלה לכתבים כי האמריקנים אמרו שהתוכנית שהציג להחלת הריבונות הישראלית  על בקעת הירדן לא סותרת את תוכנית המאה של הנשיא טראמפ: "זו אמירה מדהימה. אני סולל את הדרך לממש את גבולות הביטחון שלנו וזו תפנית היסטורית. מאז מלחמת ששת הימים יש ניסיון להחזיר את הגבול שלנו מגדות הירדן לגדות הירקון. אני פועל להעביר את הגבול שלנו. מדינת ישראל לא תחזור להיות ברוחב עשרה קילומטר, ועם עומק אסטרטגי. ייצרתי הסכמה הדרגתית על רמת הגולן על ירושלים ועכשיו על בקעת הירדן".

נתניהו נשאל גם בנוגע לעיתוי הנסיעה לנוכח הבחירות הקרבות, ועל כך השיב: "אני לא מפסיק את הטיפול בביטחון ישראל בגלל הבחירות - וגם איראן לא מפסיקה את הניסיונות שלה לפגוע בנו. אני קשוב לצרכים הביטחוניים של ישראל גם בתקופת בחירות".