ציפי חוטובלי לכיפה: נתניהו הבטיח לי שאהיה שרה בממשלה הבאה

סגנית שר החוץ בטוחה שתשב סביב שולחן הממשלה בפעם הבאה, במידה ונתניהו ירכיב אותה; מבהירה שגודלה של מפלגת ימינה לא יקבע אם תהיה ממשלת ימין; ולא מטילה ספק בכך שמתנהלת תעמולה תקשורתית נגד ראש הממשלה

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 02/09/19 15:47 ב באלול התשעט

ציפי חוטובלי לכיפה: נתניהו הבטיח לי שאהיה שרה בממשלה הבאה
בקרוב שרה? | סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

באותו היום בו התרחש התרגיל הצבאי בגבול הלבנון, כמה רגעים אחרי שהצבא דימה פצועים, נשמעו כבר ביקורות כלפי ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הביקורת בעיקרה הייתה פרסום התרגיל בזמן מערכת בחירות והשימוש בפרסום על חשבון ביטחון המדינה. ח"כ יאיר לפיד בלט בביקורת כשמיהר לצייץ: "ביבי עשית פוליטיקה על חשבון ביטחון המדינה. ניצלת את הביטחון לקמפיין שלך בניגוד לראשי ממשלה אחרים שהתמודדו עם החיזבאללה וחמאס באומץ, בחכמה ובשקט". סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי הודפת את הביקורת ואומרת שצריך להצדיע לראש הממשלה שמצליח לנהל מספר מערכות במקביל.

ראש הממשלה עושה שימוש ציני בביטחון ישראל?
"יש פוליטיקאים שעושים שימוש ציני בזמן שראש הממשלה מתעסק גם בנושאים ביטחוניים וגם בנושאים מדיניים. הפעולה של צה"ל הייתה חשובה. כולם מבינים את זה. צריך להעריך את ראש הממשלה שמנהל גם מערכת בחירות, גם מערכה ביטחונית וגם מערכה מדינית במקביל".

תוקף את נתניהו

תוקף את נתניהוצילום: צילום מסך

מערכה נוספת שמנהל ראש הממשלה בימים האחרונים, היא המערכה נגד חדשות 12 וכתב המשפט גיא פלג. נתניהו טוען כי הפרסומים בערוץ מגמתיים. רק בשבוע האחרון הציג ראש הממשלה את כתבותיו של פלג כפייק ניוז, ובמקביל הוצמדה לפלג עצמו אבטחה. 

באמת יש תעמולה מגמתית נגד ראש הממשלה?  
"אין ספק שמתנהלת תעמולה נגד ראש הממשלה. ברור לכל צרכן תקשורת שהתקשורת עצמה היא לא האו"ם. יש הרבה מאוד אנשים שיושבים באולפנים שרוצים להחליף את נתניהו. אני אומרת להם שיש רק דרך אחת לעשות את זה, וזה בקלפי". חטובולי מתייחסת גם לרמה המשפטית של הפרסומים של פלג ואומרת: "הדלפה זה דבר פגום. גיא פלג בעצמו אמר שיש דברים לא מדויקים. יש כאן הדלפות מגמתיות שמזהמות את האוויר ומשפיעות על הציבור".

"מתנהלת תעמולה נגד נתניהו"

"מתנהלת תעמולה נגד נתניהו"צילום: צילום מסך

לסגנית שר החוץ חוטובלי חשוב להזכיר לציבור, כי אפילו הסקרים מראים שלליכוד כיום אין רוב, ואין תרחיש בו העומד בראשה ירכיב את הממשלה הבאה. "הציבור חייב לזכור שכרגע אין רוב לליכוד. לכולם כאילו ברור שנתניהו הוא ראש הממשלה הבא, אבל הסקרים מראים אחרת".

אז הפתרון הוא לשתות קולות ממפלגת ימינה?
"הציבור חייב להבין שאם למפלגת ימינה יהיו עשרה מנדטים או שבעה מנדטים, זה לא מה שיכריע את הכף. מה שחשוב הוא שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה. זה לא ספין שנשיא המדינה יוכל להטיל על כחול לבן, במידה והיא תהיה המפלגה הגדולה, את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה. ולגנץ ולפיד יש את איימן עודה שיעמוד לצדם". חוטובלי חוששת מכך שהציבור הפך אדיש יותר במערכת הבחירות האחרונה ולכן פתחה ביוזמה, יחד עם השר זאב אלקין שנקרא 'זזים ימינה'. "אנחנו עוברים מדלת לדלת ומשכנעים מצביעים להצביע לליכוד. אסור לצאת מנקודת הנחה שבנימין נתניהו יזכה בבחירות. אנחנו מוציאים אנשים מהאדישות שלהם".

איילת שקד טוענת שזו טעות לשתות דווקא מהם מצביעים.
"גם לפיצול של הבית היהודי בבחירות האחרונות והקמת 'הימין החדש' של שקד ובנט היה גורם מרכזי לכך שאנחנו שוב במערכת בחירות".

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגליןבחור חדש ישן חזר אל זרועות הליכוד בשבוע האחרון, את שמחה מהמהלך?
"מדובר בהחלטה הכי טובה שפייגלין קיבל בחייו הפוליטיים. הוא הציל קולות מהימין. ראש הממשלה ישב שעות עם פייגלין, מצא את כל הזמן שצריך כדי להבין אותו, ואני מאוד שמחה שהם הגיעו להסכמה".

דיון דחוף על דברי ראש ממשלת פולין. נתניהו חוטובלי

תשב לצידו בממשלה הבאה? | נתניהו וחוטובליצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

איפה זה שם אותך בתור לתפקיד בכיר בממשלה, ומדוע לא מונית לתפקיד שרת הרווחה כשחיים כץ התפטר?
"ראש הממשלה לא רצה למנות שר בלשכת הרווחה שלושה שבועות לפני מועד הבחירות. מעבר לזה, הובטח לי על ידי ראש הממשלה שאהיה שרה בממשלה הבאה, במידה וננצח בבחירות ונתניהו יקים ממשלה".

ולגבי פייגלין?  
"גם אם פייגלין יעקוף אותי בתור לתפקיד כזה או אחר, ובזכות כך ננצח בבחירות, זה היה מהלך חכם ומשתלם. יותר חשוב לנצח את מערכת הבחירות הנוכחית".