הממשלה אישרה פה אחד את חוק המצלמות

ראש הממשלה התייחס בישיבת הממשלה לחוק המצלמות ואמר כי הוא הדרך הטובה ביותר לשמירה על טוהר הבחירות: "זוהי מהות השקיפות בדמוקרטיה ואחד היסודות החשובים ביותר לשמירה על שלטון החוק". הממשלה אישרה את החוק פה אחד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/09/19 13:51 ח באלול התשעט

הממשלה אישרה פה אחד את חוק המצלמות
נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (א') את ישיבת הממשלה בסקירה מדינית של ביקורו האחרון בלונדון ושל ביקור אפשרי ברוסיה בהמשך השבוע בנושא האיראני, והתייחס לתקיפות ברצועת עזה אמש. נתניהו אמר כי "הלילה תקפו מטוסי קרב של צה"ל יעדי טרור מרכזיים בעומק רצועת עזה. אנחנו פועלים בתקיפות מול כל ניסיון לפגוע באזרחינו או בחיילינו. כפי שהראינו שוב הלילה, לא נסבול כל ניסיון תוקפנות נגדנו ונשמור על ביטחון ישראל. בהזדמנות הזאת אני מבקש להביע שוב הערכה על עמידתם האיתנה של תושבי העוטף והדרום. הם מאפשרים לנו מרחב פעולה להילחם באויבינו בדרך הנכונה". 

בהמשך דבריו התייחס ראש הממשלה לנושא החם שעל סדר היום בישראל - חוק המצלמות בקלפיות, וניסיון הליכוד להעבירו בכנסת כבר לפני הבחירות. "אנחנו מביאים היום לאישור הממשלה את חוק המצלמות בקלפיות", אמר נתניהו. "טוהר הבחירות הוא מיסודות הדמוקרטיה. הדרך הטובה ביותר למנוע זיופים בבחירות היא להציב מצלמות בכל הקלפיות ולאפשר פיקוח של המשקיפים ממפלגות יריבות האחת על השנייה. ביקורת הדדית של כל המפלגות, זוהי מהות השקיפות בדמוקרטיה ואחד היסודות החשובים ביותר לשמירה על שלטון החוק. לכן, מצלמות בקלפיות בידי משקיפים הן אמצעי מתבקש לסייע בשמירה על טוהר הבחירות". 

בישיבת הממשלה אישרו השרים את החוק פה אחד, והוא יעבור להצבעה בכנסת. 

"אני רוצה להדגיש כאן - החוק המוצע קובע שהמצלמות יתעדו את אולם הקלפיות ולא את ההצבעה מאחורי הפרגוד. חשאיות ההצבעה תישמר בקפדנות. כבר ב-2013 אמר השופט אליקים רובינשטיין, שהיה אז יושב ראש ועדת הבחירות: "יש צורך לחשוב על מצלמות" - ולגבי הבחירות האחרונות, אמר יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט מלצר, שתופעת הזיופים היא בעיה אמיתית. ובכן, בעיות צריך לפתור, ובעיות בבחירות חייבים לפתור לפני הבחירות. מתי רוצים שנפתור את זה, אחרי הבחירות?"

לדברי נתניהו, "אין צורך בהיערכות מיוחדת, אין צורך בהכשרה מיוחדת ואין צורך בציוד מיוחד. כל משקיף יכול לצלם עם הטלפון הסלולרי שלו. הרי זה מה שקורה בכל המרחב הציבורי שלנו: כל אחד מצלם, הכל בסטורי, כל מכולת מתועדת במצלמות - אז דווקא את אולם הקלפיות אי אפשר לצלם? מצלמות בקלפיות לטוהר הבחירות זה פשוט, זה הוגן, זה שקוף וזה צודק. 
אי אפשר להסביר מדוע מגבילים את הצילום דווקא במרחב הציבורי היחיד שמחייב שקיפות יותר מכל מקום אחר. אנחנו נביא את הנושא לחקיקה כדי לוודא שהבחירות הקרובות יהיו נקיות, מפוקחות ומדויקות, כפי שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן