שקד למפלגות הקטנות: "אנחנו, עם שבעה מנדטים בסקרים - לא עברנו את אחוז החסימה"

יו"ר ימינה הגיעה לאולפן כיפה ותקפה את הליכוד: "רגילים שבמנדטים שלנו יש להם מאגר קולות שהם יכולים לשאוב, במקום להגדיל את הגוש", ועל המפלגות הקטנות: "הצבעה להן זו הצבעה לממשלת שמאל"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 25/08/19 17:41 כד באב התשעט

שקד למפלגות הקטנות: "אנחנו, עם שבעה מנדטים בסקרים - לא עברנו את אחוז החסימה"
איילת שקד באולפן כיפה, צילום: כיפה

לאחר הפרסומים המביכים על סביבתה, איילת שקד, יו"ר רשימת 'ימינה', הגיעה לראיון באולפן כיפה ומנסה להסביר מה עמד מאחורי ההצעה של הנהג שלה לסביבת ראש הממשלה נתניהו, ומדוע היא רצה בימינה ולא בליכוד. 

צפו בראיון המלא: 

בכירים בליכוד רצו לשריין אותך בליכוד, את רצית להצטרף לשם. למה זה לא הצליח? 

"מהרגע שהוכרזו בחירות חוזרות המטרה המרכזית שלי היתה לאחד את הימין האידאולוגי לגוש אחד. ישבתי מספר שבועות עם בנט בדיונים, כי הוא רצה שאנחנו נתאחד עם זהות והבית היהודי עם עוצמה, ונרוץ בשתי מפלגות שונות. אני חשבתי שצריך לאחד את הציונות הדתית ולרוץ כגוש אחד. זה לקח לנו הרבה מאוד זמן. במקביל, זה נכון שהיו אלי גם פניות מהליכוד והיו דיונים גם על זה. זה לא עבד ולא רלוונטי כרגע. כל פוליטיקאי יכול לבחור אם הוא רוצה להשפיע ממפלגת השלטון או ממפלגת הימין האידאולוגי. זה אתגר אדיר לעמוד בראש גוש המפלגות האלה, ואני מאוד מקווה שבבחירות הקרובות נשיג מספר דו ספרתי של מנדטים. 

"ח"כ דוד ביטן אמר בכמה ראיונות בשבת כי הליכוד בוודאי רואה את עמיר פרץ כשותף מרכזי לממשלה וגם את גנץ. ולכן, מי שרוצה ממשלת ימין, מי שרוצה ימין חילוני אידאולוגי ובוודאי כל מי שנמנה על הציונות הדתית לגווניה ולזרמיה - הבית שלו נמצא בימינה. הוא בעצם מצביע גם לנתניהו לראשות הממשלה וגם מבטיח ממשלת ימין". 

על פי הדיווחים, הנהג שלך הציע בשמך לסביבת נתניהו עזרה מול היועץ המשפטי מנדלבליט. דיברת עם הנהג שלך אחרי זה? 

"זה קשקוש. לא היה ולא נברא. בוודאי לא מצידי. אם מישהו הציע כזה דבר, זה לא היה בידיעתי ולא על דעתי, בנוסף כל מי שקצת מבין איך הדברים עובדים יודע שמנדלבליט הוא אדם הגון וישר ומקבל את ההחלטות שלו על סמך ראיות. שר משפטים בהווה או בעבר לא מתעסק עם תיקים פלילים. יש חומה סינית בנושאים האלה"

זה לא מוזר שמישהו בסביבתך פועל בצורה כזו? 

"אני לא יודעת מה כל אדם אומר ובשם מי. דבר כזה לא נאמר בדעתי או בשמי. זו בדיחה וזה אינו מתקבל על הדעת. אני לא יודעת אם הדברים נאמרו, אם הם נאמרו זה הבל הבלים". 

הליכוד תוקף אותך אישית. איך את מתמודדת עם זה?

"אני מאוד מקווה שבליכוד לא יתעסקו איתנו - כי אנחנו שותפים טבעיים של הליכוד - אלא עם מפלגות קטנות שלא עוברות את אחוז החסימה. הציבור הדתי הלאומי והציבור הימני צריך להבין כי כל הצבעה למפלגה שלא עובר את אחוז החסימה - זה כמו הצבעה למפלגת שמאל. אין הבדל. כל מנדט יקבע אם תהיה פה ממשלת ימין או לא. והליכוד צריך להפסיק להשקיע את המשאבים שלו נגדנו, אלא להסביר לציבור שאסור להצביע למפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה. אני מצפה מהליכוד לא לנסות לכרסם בנו". 

"נתניהו לאורך שנים העדיף שותפות עם השמאל. ב-2009 הוא קודם כל לקח את אהוד ברק והשאיר את האיחוד הלאומי באופוזיציה. ב-2013 הוא חתם עם ציפי לבני הסכם קואליציוני ראשון ונתן לה את תיק המשפטים. 

למה הוא לא רואה בכם שותפים טבעיים?    

"הליכוד רגיל שבמנדטים שלנו יש לו מאגר קולות שהוא יכול לשאוב במקום להגדיל את הגוש. אני פונה מפה לציבור המצביעים שלנו, אנחנו עומדים על 11-12 מנדטים בסקרים, תנו לנו את הכוח. אם נהיה קטנים תקום ממשלת שמאל, נהיה לא משמעותיים ולא נוכל לבצע דברים אמיתיים".  

לקראת הבחירות יש סיכוי שתפני לאיתמר בן גביר ומשה פייגלין שלא יתמודדו? 

"מילה שלי לאיתמר או למשה לא נראה שתשפיע. אנחנו מסבירים לציבור שאנחנו נמצאים בבחירות קריטיות. אנחנו לקראת תכנית טראמפ, ולראש הממשלה יהיה מאוד קשה לעמוד מולו, כי הוא נשיא אוהב ותומך. ולכן אנחנו חייבים להיות חזקים ונחושים כדי להיות עמוד השדרה הימני של הממשלה. אם קולות הימין ייזרקו שוב על מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה - השמאל יכול לעלות לשלטון". 

עו"ד איתמר בן גביר

עו"ד איתמר בן גבירצילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

"גם בבחירות הקודמות ראינו ששבעה מנדטים הלכו למפלגות שלא עברו. אנחנו לא עברנו כשהיינו בסקרים 6-7 מנדטים, אז מפלגה שעומדת על 2 אחוזים - אין שום סיכוי בעולם שהיא תעבור. אני קוראת לציבור ששוקל להצביע לאותן מפלגות - תתפכחו, אנחנו נמצאים ברגע קריטי למדינת ישראל. תנו לנו את הכוח ולא תצטערו. אני מאמינה שאפשר להקים גוש ימני עם 61 מנדטים".