בלי עוצמה יהודית ופייגלין: בבית היהודי יוצאים בקמפיין חדש

אחרי הקמפיין של האיחוד הלאומי, בבית היהודי יוצאים למסע פרסום משלהם המפציר בבנט, שקד וסמוטריץ' לחבור לרשימה משותפת בראשות הרב פרץ. בבית היהודי נמנעו מלהזכיר איחוד עם עוצמה יהודית וזהות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/19 12:50 ל בסיון התשעט

בלי עוצמה יהודית ופייגלין: בבית היהודי יוצאים בקמפיין חדש
הרב פרץ ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

על רקע מו"מ בין מפלגות הימין, מפלגת הבית היהודי תעלה השבת קמפיין מודעות תחת הכותרת: "רצים יחד, מנצחים יחד". במודעה נמצאים הרב רפי וסמוטריץ' יחד עם בנט ואיילת שקד. המודעה מתבססת על מחקר של מאגר מוחות שנערך בקרב הציונות הדתית וקובע: 49% בעד צירוף איילת שקד, בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט לאיחוד מפלגות הימין בראשות הרב רפי פרץ.

הקמפיין החדש החסיר שתי מפלגות מהקמפיין- עוצמה יהודית וזהות בראשות משה פייגלין מהדרישה לאיחוד. במפלגתו של הרב רפי פרץ הגיעו למסקנה כי כמות התומכים שעוצמה יהודית מביאה עמה, בניכוי המצביעים שיחליטו לעזוב במקרה של חיבור נוסף, היא זעומה מאוד ולא מצדיקה ריצה משותפת גם לקראת הבחירות הקרובות, כמו שפורסם לראשונה בכיפה. 

צילום: ללא

בקמפיין הנוכחי הגיע לאחר מספר קמפיינים של האיחוד הלאומי שמעודד את החבורה לחבור לרשימה אחת, תחת הסיסמה: "רצים ביחד עכשיו - מתווכחים אחר כך". באיחוד הלאומי גם יצאו קמפיין נגד החבירה המסתמנת של בנט לפייגלין, בו דרשו ממנו לא לפצל שוב את המנדטים של הציונות הדתית.