היום: מפלגת העבודה בוחרת ראש

שנתיים בדיוק לאחר בחירתו של אבי גבאי, יתייצבו שוב מתפקדי מפלגת העבודה לבחור יו"ר חדש, כשעמיר פרץ נחשב למועמד המוביל, ויקווה להשיג 40 אחוזים כבר היום ולהימנע מסיבוב שני, סתיו שפיר ואיציק שמולי יקוו להפתיע

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/07/19 08:40 כט בסיון התשעט

היום: מפלגת העבודה בוחרת ראש
שלוש המועמדים והיו"ר הפורש, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מפלגת העבודה הולכת היום (ג'), שנתיים בדיוק מאז הפעם הקודמת, לבחור את יו"ר המפלגה. כ-65 אלף מתפקדי המפלגה יגיעו לבחור בין עמיר פרץ הוותיק לסתיו שפיר או איציק שמולי הצעירים. לאחר פרישתו של אבי גבאי, בעקבות השפל אליו הגיעה המפלגה בבחירות, שישה מנדטים בלבד, במפלגה מקווים שהיו"ר החדש יצליח להחזיר את המפלגה אם לא לגדולתה לפחות להיות מפלגה דומיננטית בגוש השמאל, בתור התחלה.

ההצבעה בקלפיות ברחבי הארץ תתחיל ב-10:00 ותסתיים ב-21:00. תוצאות צפויות סביב השעה 22:30.

הבחירות במפלגה מתקיימות על רקע חזרתו של אהוד ברק לחיים הפוליטיים, מהלך שנחשב למאיים על הכוח האלקטורלי הדל שעוד נותר לה, וכן ימים ספורים לאחר בחירתו של ניצן הורוביץ ליו"ר מרצ, וקריאתו לחיבורים במחנה השמאל. שפיר ושמולי הודיעו שאם ייבחרו יפעלו לחיבורים בתוך הגוש, ומנגד פרץ מנסה להביא מנדטים מבחוץ, ונפגש עם אורלי לוי-אבקסיס ועם ציפי לבני, במטרה לנסות לייצר חיבור.

נחשב למועמד המוביל. פרץ

נחשב למועמד המוביל. פרץצילום: תומר נויברג, פלאש 90

על הנייר, פרץ הוותיק והמנוסה, שכבר עמד בעבר בראש המפלגה, לאחר שניצח את שמעון פרס בבחירות בשנת 2005, וכיהן כשר הביטחון מטעמה בממשלת אולמרט, הוא המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לנצח, והוא ינסה להשיג כבר היום את 40 האחוזים הנדרשים לניצחון, ולהימנע מסיבוב שני.

במקביל, סתיו שפיר ואיציק שמולי, שנחשבים לח"כים הפופולריים במפלגה, ינסו להפתיע ויקוו שהבחירות יגיעו לסיבוב השני, בתקווה שקולות המועמד שהפסיד יעברו לזה שינצח. חברת הכנסת שלי יחימוביץ', הנחשבת גם היא לבעלת כוח במפלגה, נמנעה הפעם מלהביע תמיכה באחד המועמדים. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הביע תמיכה באיציק שמולי.