אבי גבאי פורש מהחיים הפוליטיים

לאחר שהודיע כי לא יתמודד על ראשות מפלגתו, יו"ר מפלגת העבודה החליט באופן רשמי גם לפרוש מהמערכת הפוליטית: "הריבים והמחלוקות המחישו לי שהתרבות המפלגתית לא משתנה, ולמרות שהאמנתי שאוכל לה – לא הצלחתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/19 20:08 ט בסיון התשעט

אבי גבאי פורש מהחיים הפוליטיים
פורש. אבי גבאי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ אבי גבאי, הודיע הערב (ג') באופן רשמי כי החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים. זאת לאחר שאתמול הודיע כי לא יתמודד על ראשות המפלגה פעם נוספת.

"את ההחלטה שלא להתמודד על ראשות המפלגה קיבלתי מזמן. לצידה נותרה התלבטות האם להישאר ברשימה לכנסת או לא", כתב בפייסבוק. 

לדבריו, "ההתלבטות הזאת מלווה אותי שבועות ארוכים והתייעצתי לגביה עם עשרות אנשים. כמעט בכל השיחות הללו הזכירו לי את האמירה של אריק שרון ז"ל – הכי חשוב להישאר על הגלגל. הראש אומר שהם צודקים. באתי לשירות הציבורי וזו הדרך הבטוחה להמשיך בו. בעוד 3 חודשים תהיינה הבחירות ותמשיך להיות חבר כנסת ולך תדע מה יכול לקרות. זו פוליטיקה והכל לא צפוי בה. הלב אמר – לא. תחתוך, תתנתק. לך הלאה. זה כמובן החמיר לאחר המו"מ עם נתניהו והתגובות השקריות שנלוו לו".

בהמשך ציין כי "אתמול בבוקר הודעתי שלא אתמודד על ראשות המפלגה. קיוויתי שבזה הסתיימו ההתלבטויות. באותו הזמן בדיוק החלו דיונים בבית המשפט המחוזי על עוד עניין פנימי ופרוצדוראלי של המפלגה. הדיונים האלה, שחוזרים ונמשכים לאורך כל הדרך, לצד הריבים והמחלוקות שנלווים להם, המחישו לי שהתרבות המפלגתית לא משתנה, ולמרות שהאמנתי שאוכל לה – לא הצלחתי. המפלגה במשבר גדול, ואינני מסיר את האחריות מעצמי".

גבאי הוסיף כי "אחת הסיבות לבעיית התרבות היא יושבי ראש לשעבר שנותרים ברשימה. בעולם שמחוץ לפוליטיקה כשמנכ"ל מסיים הוא זז הלאה ולא הופך להיות כפוף למי שהיה תחתיו. תחתיי היו 4 יושבי ראש לשעבר. זו תופעה שבאופן טבעי מובילה לבעיות פרסונליות ואני לא רוצה להיות המשך של אותה תופעה. אני מאמין שמפלגה שלא יכולה להתאחד וללכת קדימה, לא יכולה לבוא לציבור ולהציע לו שתנהל את המדינה". 

לסיום אמר כי החליט "ללכת עם הלב והאמת שלי ולא עם האינטרס הקר ולהסיר את עצמי מהרשימה לכנסת הבאה, בין אם מדובר בהקפאת הרשימה ובין אם יוחלט על פריימריס לחברי הרשימה. אין לי תכניות קדימה. לא יודע איך ומה אעשה עבור הציבור אבל המחויבות שלי נותרה בעינה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן