מהפך: ניצן הורוביץ נבחר לראשות מרצ

הח"כ לשעבר גבר על תמר זנדברג ונבחר לראשות המפלגה. ההערכה היא שבחירתו תקדם ריצה משותפת של מרצ עם מפלגות נוספות בשמאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/19 22:31 כד בסיון התשעט

מהפך: ניצן הורוביץ נבחר לראשות מרצ
ניצן הורוביץ, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מהפך במרצ. ח"כ לשעבר ניצן הורוביץ, שהכריז על התמודדותו אך לפני שבועות ספורים, ניצח את תמר זנדברג ונבחר לראשות המפלגה. זנדברג הודחה מהיו"ר שנה לאחר שנבחרה.
הורוביץ' קיבל 459 קולות (56%) וזנדברג קיבלה כ-383 קולות (43%).

הורוביץ אמר הערב: "כחול לבן היא בועת סבון. 35 מנדטים חסרי תוחלת. מרצ לעומתם מפלגה אמיתית ולא קומבינה של ערב בחירות. מרצ לא חתול בשק. קורא למי שעזב אותנו לטובת כחול לבן בואו הביתה".

‏המפסידה, תמר זנדברג, אמרה: תודה ענקית וכבוד לכל התומכות והתומכים שלי. ברכות והצלחה לניצן הורוביץ. מרצ היא השמאל של ישראל ואני כאן כדי להילחם על העתיד של המדינה שלנו. נמשיך להוביל ולפרוץ דרך, בדרך יש הפסדים ונצחונות וזה אחד הלילות האלה".

ח״כ אילן גילאון בירך את היו"ר הנבחר אך לא שכח את זאת שהפסידה: "קודם כל אני רוצה להודות לחברתי ח"כ תמר זנדברג, שותפה חשובה ובכירה לדרך. ברכותיי לחברי ניצן הורביץ, על הניצחון המרגש. אני מאמין שמרצ בהובלתך תביא אותנו למחוזות חדשים ומשפיעים, ומצפה לשרת לצידך בכנסת ה 22, עם מרצ ושמאל ערכיים, גדולים וחזקים".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ ברכה את ניצן הורוביץ על בחירתו: ״ניצן הוא אדם ראוי ביותר, ואני בטוחה שיהיה יו״ר מוצלח ואהוד. שיתוף פעולה בין העבודה ומרצ נראה כעת ראלי מבעבר. בהצלחה ניצן ידידי."

*שר התחבורה וחבר הקבינט מדיני ביטחוני ח"כ בצלאל סמוטריץ על ניצחונו של ניצן הורוביץ:*

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הצטרף לבררכים ואמר: "ניצן, ברכות! אם כבר יריבים מרים עדיף שיהיו אידיאולוגיים וערכיים כמוך (בעזרת השם, באופוזיציה כמובן). וכדברי אורי אורבך ז״ל מאחל לך הצלחה גדולה במפלגה הכי קטנה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן