הרב פרץ: "אין סיכוי שבנט יהיה במקום הראשון"

יו"ר הבית היהודי הבהיר כי קודמו בתפקיד לא יעמוד בראשות איחוד מפלגות הימין: "אין סיכוי שנפתלי בנט יהיה מקום ראשון ברשימה". כמו כן ביקש לקבל את תיק החינוך: "מקווה שאתאים לתיק החינוך, עסקתי בתחום הזה כל ימיי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/06/19 18:29 כט באייר התשעט

הרב פרץ: "אין סיכוי שבנט יהיה במקום הראשון"
יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

הרב רפי פרץ נגד בנט. בראיון הערב (ב') בגלי צה"ל הבהיר יו"ר הבית היהודי כי לא יפנה את מקומו לקודמו בתפקיד, שר החינוך לשעבר נפתלי בנט: "אין סיכוי שנפתלי בנט יהיה מקום ראשון ברשימת איחוד מפלגות הימין", אמר.

כזכור, מאז הקדמת הבחירות נשמעו קולות בימין הקוראים להחזיר את בנט ושקד למפלגת הציונות הדתית, כאשר בעיקר הובע הרעיון להצניח את איילת שקד, הזוכה לפופולריות גבוהה בימין, ונחשבת כמי שמזוהה פחות עם כישלון הימין החדש מאשר נפתלי בנט, למקום הראשון ברשימה. יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ' התנגד בתוקף לרעיון.

שר החינוך נפתלי בנט

נפתלי בנטצילום: פלאש 90

הרב רפי פרץ התייחס גם לתיק החינוך, הפנוי כרגע, בעקבות פיטוריו של בנט על ידי נתניהו אמש, ואמר כי הוא מקווה לקבל את התיק, לפחות עד הבחירות: "צריך להחזיר את תיק החינוך והמשפטים לציונות הדתית, לפחות לחודשים הקרובים. מקווה שאתאים לתיק החינוך, עסקתי בתחום הזה כל ימיי", קרא לראש הממשלה.

הרב פרץ הגיב לדבריו של ח"כ סמוטריץ', שאמר הבוקר כי "רצונותיי בטווח הארוך זה שמדינת ישראל תתנהל על פי התורה, כך צריך להיות, זאת מדינה יהודית. מדינתו של העם היהודי תחזור להתנהל כפי שהתנהלה בימי דוד המלך ושלמה המלך, על פי משפט התורה". הרב פרץ אמר בתגובה: "מערכת המשפט פועלת בצורה טובה בסך הכל, ואפשר להתגאות בה. במקום שבו למשפט הישראלי אין אמירה, שם צריך להיכנס המשפט העברי".