מסתמן: הרב פרץ ימונה לשר החינוך. המשפטים יישאר בידי הליכוד

ראש הממשלה החליט לפטר את בנט ושקד. בכירים באיחוד מפלגות הימין פנו בדרישה לנתניהו לקבל את התיקים לידי ח"כ במפלגה. הרב פרץ יקבל לידיו את תיק החינוך, אולם תיק המשפטים יישאר בליכוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/19 15:38 כח באייר התשעט

מסתמן: הרב פרץ ימונה לשר החינוך. המשפטים יישאר בידי הליכוד
נותרו בחוץ. בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נתניהו החליט שלא לאפשר לשר החינוך בנט ושרת המשפטים שקד לכהן בתפקידם עד לבחירות הבאות בעוד כחצי שנה, ופיטר אותם מתפקידם בממשלה. שר החלקאות, אורי אריאל ימשיך בתפקידו.

גורמים בממשלה טענו כי בנט ושקד לא יכולים להמשיך בתפקיד רגיש בקבינט לעוד חצי שנה אחרי שלא נבחרו על ידי הציבור.

נתניהו טרם מינה שרים שימלאו את מקומם של השניים. בכירים באיחוד מפלגות הימין פנו בדרישה לנתניהו שהמשרדים יעברו לידי חברי הכנסת ממפלגתם, ושהתיקים יישארו במפלגה, כך שהרב פרץ יתמנה לשר החינוך הבא וח"כ סמוטריץ' ייכנס לנעליה של שקד וימונה לשר המשפטים. 

נתניהו הציע לשר התיירות יריב לוין להיכנס למילוי מקום שר המשפטים, אך לוין סירב: "לא מעוניין בתפקיד זמני". ראש הממשלה ככל הנראה ימנה את הרב פרץ לשר החינוך, אם החוק יאפשר לו זאת. תיק החינוך, ככל הנראה, יישאר בידי הליכוד. נראה כי ח"כ סמוטריץ' יישאר ללא תפקיד בממשלה הזמנית של נתניהו. 

שקד ובנט עדיין לא אמרו באיזו מפלגה ירוצו לבחירות, ואם ימשיכו לשתף פעולה. אולם כרגע ידוע שהם לא ישוריינו בליכוד. נתניהו מנסה לחסל את יריביו המרים מבחינה פוליטית, מכיוון שהרבה יותר קשה להתמודד בבחירות בלי המעטפת של השרות. 

בסביבת בנט מסרו לישראל היום: "הצעד מעיד על אבדן שיקול הדעת מצד נתניהו ומטיל ספק בכשירותו להמשיך למלא את תפקיד ראש הממשלה."

השרים בנט ושקד יכנסו הערב (א') מפגש פעילים של הימין החדש. השרים סיכמו את תקופת כהונתם: ״אנו מודים מעומק הלב לציבור הישראלי על הזכות הנדירה שנפלה בחלקנו לשרת אותו בתפקידינו כשרי החינוך והמשפטים. כל שעשינו היה למען טובת מדינת ישראל ואזרחיה. נעביר בצורה סדורה את המשרדים בראשם עמדנו לידי השרים שיחליפו אותנו על מנת לקיים תיפקוד רציף וטוב של משרדי החינוך והמשפטים ועל מנת ששנת הלימודים הבאה תיפתח כסידרה״.