נסיון הפיכה בבית היהודי

גורמים באיחוד מפלגות הימין מנסים ללחוץ: איילת, חזרי הביתה ובואי לעמוד בראש

חדשות כיפה עדי מאמו-שוורץ, חדשות כיפה 02/06/19 11:14 כח באייר התשעט

נסיון הפיכה בבית היהודי
יחזרו לעבוד יחד? שקד וסמוטריץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ההחלטה על בחירות חוזרת תפסה את ראשי המפלגות בכנסת לא מוכנים. ברשימת איחוד מפלגות הימין שאיחדה תחתיה שלוש מפלגות (הבית היהודי, איחוד לאומי ועוצמה יהודית)  מנסים לעשות הפקת לקחים ולבחון האם הריצה המשותפת היתה החלטה נכונה.

חברי מרכז בית היהודי עובדים בימים האחרונים לעשות הפיכה בבית היהודי ולהריץ את איילת שקד בראש הרשימה. למהלך זה ישנו חסרון טכני. על פי תקנון המפלגה, שקד שפרשה לפני כחמישה חודשים לא יכולה להתמודד בראש רשימת הבית היהודי. שכן לפי התקנון היא צריכה וותק של 18 חודשים כחברת מרכז או את אישורה של ועדת הבחירות במפלגה. 

מהלך נוסף אותו בוחנים במרכז המפלגה, הוא לגרום ליוגב וסילמן לפרוש מהבית היהודי ולרוץ עם שקד וסמוטריץ בנפרד ובכך לייתר את תפקידו של הרב רפי פרץ בראש הרשימה ולחסל את הקרייה הפוליטית הקצרה שלו. בשיחה עם כיפה מדגישים חברי המרכז כי בדיעבד הבחירה ברב רפי היתה טעות למפלגה, "הוא לא האדם הנכון לרוץ בראש הרשימה, הוא לא הצליח לסחוף אחריו את הקולות, ועכשיו יש הזדמנות לשנות עם זאת , זה לא יפה אבל לפעמים אין ברירה."  הם מספרים, ומדגישים כי והדבר הנכון הוא שהרב רפי בעצמו יפרוש מהפוליטיקה או לפחות יפנה את המקום הראשון לשקד

קולות אחרים במפלגה זועמים על ההצעה להחזיר את שקד לבית היהודי "אנחנו לא ילדי כאפות" ואומרים כי יעשו הכל כדי להשאיר את הרב פרץ בראש הרשימה "הוא אולי לא היה מספיק דומננטי עד עכשיו אבל הוא יודע לעשות את העבודה"

נכון לעכשיו, מזכירות מפלגת הבית היהודי, הודיעה כי היא ממליצה למרכז להקפיא את הרשימה של הבית היהודי כמו שהיא, ולהמשיך בחיבור עם איחוד מפלגות הימין. מה שמשאיר בין השאר את השאלה, מה יעלה בגורלנו של ח"כ בן דהן שרץ בבחירות האחרונות יחד עם הליכוד. נתניהו כבר הודיע שלא ישמור על השריון בליכוד. נדגיש כי לחבירתו של בן דהן יתרון גדול שכן הוא זכאי למימון בחירות וצירופו לכל מפלגה שווה כסף.  בכל מקרה, גורמים במפלגה אומרים כי להכנס למערכת פריימריז חדשה בבית היהודי לא יתאפשר בזמן הקצר שנותר.