מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ממשלת החירום הושבעה. נתניהו: "בגטו היו שני ארגונים. היום אנחנו מאוחדים". גנץ: "אנחנו נעשה, האויב ישמע"

ממשלת החירום הלאומית אושרה במליאת הכנסת ברוב של 67 חברי כנסת, ארבעה התנגדו. נתניהו: "כולנו בלי יוצא מן הכלל מודרכים על ידי מטרה אחת. למחוץ את הרשע, לדרוס את האכזריות, לחסל את הקנאות, לחסל את דאע"ש - לחסל את החמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 21:12 כז בתשרי התשפד

ממשלת החירום הושבעה. נתניהו: "בגטו היו שני ארגונים. היום אנחנו מאוחדים". גנץ: "אנחנו נעשה, האויב ישמע"
ממשלת החירום החדשה, נתניהו, גנץ וגלנט, צילום: Chaim Goldberg/Flash90 Yonatan Sindel/Flash90

היום השישי למלחמה: מאז פרצה המלחמה עם חדירתם של עשרות מחבלים במספר רב של מוקדים ברחבי הארץ, דווח באופן רשמי על כ-1,300 נרצחים וסך הפצועים הגיע לאלפים. אתמול (ד') הכריזו ראש הממשלה ויו"ר המחנה הממלכתי על הקמת ממשלת חירום לאומית והצטרפותם של חמשת חברי מפלגת המחנה הממלכתי לישיבות הקבינט.

גנץ: "אנחנו נעשה, האויב ישמע"

היום אושרה הקמת ממשלת החירום הלאומית בהצבעה מיוחדת שנערכה במליאת הכנסת שעדיין לא סיימה את תקופת הפגרה. הממשלה החדשה הושבעה ברוב של 67 חברי כנסת מול 4 מתנגדים. יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ בחר שלא לנאום במהלך ההשבעה והסתפק במסר קצר: "אנחנו נעשה, האויב ישמע".

נתניהו: "בגטו היו שני ארגונים, הסוף ידוע"

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו נאם על דוכן הכנסת לפני ההשבעה ובירך על הקמת ממשלת החירום: "אנחנו לא בגטו ורשה. בגטו היו שני ארגונים, שמאל וימין, שפעלו בנפרד. והסוף ידוע. היום אנחנו עומדים בפני אותו צורר, מאוחדים".

"העולם כולו היה עד לזוועות המחרידות שביצעו הרוצחים הנתעבים"

ראש הממשלה השווה בין ארגון החמאס לדאע"ש ואמר: "כולנו בלי יוצא מן הכלל מודרכים על ידי מטרה אחת, למחוץ את הרשע, לדרוס את האכזריות לחסל את הקנאות, לחסל את דאע"ש לחסל את החמאס". עוד הוסיף נתניהו: "העולם כולו היה עד לזוועות המחרידות שביצעו הרוצחים הנתעבים מהג'יהאד והחמאס. הזוועות שהם ביצעו ביישובנו ובבתינו והעולם מבין היום את הצורך למגר את מפלצת הדמים שמייצגת ברבריות איומה".

ראש הממשלה נתניהו

"העולם כולו היה עד לזוועות המחרידות שביצעו הרוצחים הנתעבים", נתניהו. צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לפיד: "מוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד"

מוקדם יותר היום הכריז יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד כי מפלגתו לא תצטרף לממשלת החירום החדשה והסביר: "אנחנו לא נצטרף מפני שמוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד. הוא רק יוסיף לבלאגן. אין לי ספק שכוונותיהם של בני גנץ וגדי אייזנקוט טובות, אבל זוהי טעות בשיקול הדעת. במקום קבינט אחד, יהיו שני קבינטים, שכבר עכשיו מסוכסכים ביניהם".

"כישלון שאין עליו כפרה", לפיד

"מבנה שלא יוכל לעבוד", לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90