מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מלחמת חרבות ברזל היום השישי למלחמה: לפחות 1,300 נרצחים, צה"ל פעל בעזה וג'נין

הלחימה בעזה נמשכת, כאשר במהלך הלילה תקף צה"ל מטרות רבות ברצועה. דיווחים כי לוחמי צה"ל פעלו גם ביו"ש למעצר מחבלי חמאס | מספר ההרוגים עומד על יותר מ- 1,300 אזרחים וחיילים, מספר הפצועים עומד על 3,300

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 07:39 כז בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 12/10/23 09:25

היום השישי למלחמה: לפחות 1,300 נרצחים, צה"ל פעל בעזה וג'נין
עזה, מלחמת חרבות ברזל, צילום: Atia Mohammed/Flash90

היום השישי למלחמת חרבות ברזל: שישה ימים עברו מאז פתח חמאס במתקפת פתע על ישראל, צה"ל ממשיך לתקוף מטרות ברצועת עזה, ובמקביל פעל הלילה (ה') גם ביו"ש למעצר מחבלי חמאס, בין השאר בג'נין. מספר ההרוגים עומד על יותר מ- 1,200 אזרחים וחיילים, מספר הפצועים עולה על 3,000 כאשר בבתי החולים מאושפזים 442 פצועים - בהם 105 קשה, 219 בינוני ו-119 קל.

צה"ל פעל בעזה נגד כוח "נח'בה" וחיסל מבוקש

כאמור, מהלך הלילה צה"ל יצא לגל תקיפות עצים במטרה להמשיך ולפגוע בכוח הקומנדו של ארגון הטרור חמאס המכונה "נח'בה", על ידי תקיפת מפקדות מבצעיות אשר שימשו פעילים שחדרו לישובי העוטף בשבת האחרונה. נזכיר כי כוח "נח'בה" מורכב ממחבלים שנבחרו על ידי בכירי חמאס אשר ייעודם לבצע פעולות טרור לדוגמת: מארבים, פשיטות, פעולות חבלה, ירי נ"ט ורקטות, צליפות, הסוואה וחדירה במנהרות והיה ממובילי הכוחות אשר חדרו לישראל בשבת האחרונה.

כמו כן, כלי טיס של צה"ל חיסלו את מוחמד אבו שאמלה, פעיל בכיר מהמערך הימי של חמאס בחטיבת רפיח. ביתו של אבו שאמלה שימש גם לאחסון אמצעי לחימה ימיים שנועדו לממש מבצעי טרור כנגד ישראל.

תיעוד חיסול מוחמד אבו שאמלה צילום: דובר צה"ל

הסרטון של שחרור השבויה והילד - תיעוד משבת

חמאס שחרר סרטונים של אישה וילד שמשוחררים לכאורה מהשבי, כדי לרכך את דעת הקהל העולמית על ארגון הטרור. לאחר שהסרטון הופץ הבהירו בישראל כי מדובר במקרה מוכר של אישה וילד ישראלים שכבר בשבת, תוך כדי שנלקחו לשבי - שוחררו כשהיו בדרכם לעזה. לא מדובר על שבויים ששוחררו כעת מעזה במכוון.

מזכ"ל האו"ם דרש: "להכניס אספקה מצילת חיים לעזה"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש דרש במהלך הלילה לספק לרצועת עזה אספקה מצילת חיים, זאת בהמשך לתקיפות צה"ל ברצועה: "יש להכניס אספקה ​​חיונית מצילת חיים לרבות דלק, מזון ומים לעזה. הם זקוקים לגישה הומניטרית מהירה וללא הפרעה", כתב בטוויטר.

לוחמי צה"ל, מלחמת חרבות ברזל

לוחמי צה"ל, מלחמת חרבות ברזל צילום: Chaim Goldberg/Flash90

טראמפ תקף את ראש הממשלה נתניהו: "אכזב אותנו"

"לעולם לא אשכח שנתניהו אכזב אותנו בחיסול סולימאני, זה היה נורא", אמר ראש ממשלת ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בנאום שנשא. "עשינו את העבודה בעצמנו ואז ביבי ניסה לקחת על זה קרדיט. רואה אנשים מדברים על המודיעין ודברים שהשתבשו בשבוע האחרון - הם חייבים 'להתיישר' ולחזק את עצמם".

נתניהו וגנץ הקימו ממשלת חירום

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיעו אתמול על הקמת ממשלת חירום לאומית: "הערב הקמנו ממשלת חירום לאומית עם ישראל מאוחד והיום גם ההנהגה שלנו מאוחדת. שמנו בצד כל שיקול אחר, נעבוד יחד שכם אל שכם למען אזרחי למעם מדינת ישראל".

גנץ ונתניהו

גנץ ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Chaim Goldberg/Flash90,

גנץ: "כל אזרחי ישראל הם שותפי גורל ויחד נעצב את גורלינו"

"מדינת ישראל נמצאת באחת משעותיה הקשות ביותר" פתח גנץ, "אלו ימים גורליים, החברים שלנו והמשפחות שלנו נרצחו ונטבחו בידי אויב אכזר שצריך להכחיד אותו בכל האמצעים וללא עקבות" הוסיף. גנץ הדגיש את חשיבות האחדות: "העמידה שלנו שכם אל שכם היא מסר ברור לאויבינו. כולנו יחד, כולנו מתגייסים וכולנו מגויסים".

תקיפות חיל האוויר בעזה, מלחמת חרבות ברזל

תקיפות חיל האוויר בעזה, מלחמת חרבות ברזל, צילום: Atia Mohammed/Flash90