נתניהו: "זהו היום המחריד ביותר לעם היהודי מאז השואה"

ראש הממשלה נתניהו נאם במליאת הכנסת: "כולנו בלי יוצא מן הכלל מודרכים על ידי מטרה אחת, למחוץ את הרשע, לדרוס את האכזריות לחסל את הקנאות, לחסל את דאע"ש - לחסל את החמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 19:46 כז בתשרי התשפד

נתניהו: "זהו היום המחריד ביותר לעם היהודי מאז השואה"
ראש הממשלה נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

היום השילישי למלחמה: ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם המליאת הכנסת לרגל הקמת ממשלת החריום הלאומית ומינויים של השרים החדשים וסיפר על הסיור שערך באוגדה 98: "אני בא עכשיו מאוגדה 98, בכביש שמוליך לבסיס אני רואה טור ארוך ארוך של מכוניות, מכוניות שהוכנו על ידי המילואימניקים שרבים מהם בכלל לא נקראו. הם הקפיצו את עצמם, מאה שלושים אחוזי גיוס".

"אני נכנס לבסיס לקרון הפיקוד, אש בעיניים, קור רוח ואש הקרב יחדיו"

נתניהו אמר: "אני נכנס לבסיס לקרון הפיקוד, קטן, צפוף, מאובזר עם מסכים מפות ותצלומי אוויר של הרצועה. פגשתי שם את מפקד האוגדה. אש בעיניים. קור רוח ואש הקרב יחדיו. הוא והקצינים שלו פשוט יצאו, חלק מהם בפרייבטים שלהם. חברים נפלו והם המשיכו להילחם. הסתערו על האויב, חיסלו, לפעמים חוסלו, סיפורי גבורה מדהימים".

"העולם כולו היה עד לזוועות המחרידות שביצעו הרוצחים הנתעבים"

"כולנו בלי יוצא מן הכלל מודרכים על ידי מטרה אחת, למחוץ את הרשע, לדרוס את האכזריות לחסל את הקנאות, לחסל את דאע"ש לחסל את החמאס. העולם כולו היה עד לזוועות המחרידות שביצעו הרוצחים הנתעבים מהג'יהאד והחמאס. הזוועות שהם ביצעו ביישובנו ובבתינו והעולם מבין היום את הצורך למגר את מפלצת הדמים שמייצגת ברבריות איומה".

"במשך אלפי שנות קיומנו עמדנו באינספור מבחנים, ידענו סבל וידענו מכאוב יותר אולי מכל עם אחר, אבל מעולם לא נכנענו. כוח הרצון ויכולת העמידה הם שמות נרדפים לעם ישראל. גם במבחן הנוכחי נעמוד הגם שהוא קשה מנשוא".

"זהו היום המחריד ביותר לעם היהודי מאז השואה"

"השבת של השבעה באוקטובר תיחרט כיום ארור ושחור בתולדות העמים, ועבורנו עם ישראל זהו היום המחריד ביותר לעם היהודי מאז השואה. קודם כל מאז הזוועות, הזוועות שמזכירות את אותם זוועות. וכן בגלל הכאב שחוה רוב הציבור. אנחנו לא בגטו ורשה. בגטו היו שני ארגונים, שמאל וימין, שפעלו בנפרד. והסוף ידוע. היום אנחנו עומדים בפני אותו צורר, מאוחדים".