לא עומד בציפיות: הסקר קובע - זה מה שרוב הציבור חושב על בן גביר

בסקר שערכו ב"ישראל היום" וב"שומר החדש" לקראת כנס המשילות, השיבו 68% מהנשאלים כי השר לביטחון לאומי לא עמד בציפיות. 55% השיבו כי תחושת הביטחון נחלשה ביחס לשנה שעברה. בן גביר בכנס: ""יש שינוי גדול, הבאתי 9 מילארד"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/09/23 12:31 כ באלול התשפג

לא עומד בציפיות: הסקר קובע - זה מה שרוב הציבור חושב על בן גביר
בן גביר, רוב הציבור לא מרוצה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לרגל כנס המשילות והביטחון האישי בישראל של "ישראל היום" ו-"השומר החדש", נערך סקר מקיף בכמה מהנושאים הבוערים במדינה. מהסקר עולה כי רוב גדול בציבור, תומכים בהקמת משמר לאומי תחת מג"ב ולא תחת השר לביטחון לאומי. יותר ממחצית מתושבי ישראל חשים ירידה בתחושת הביטחון האישי.

68% מהציבור: בן גביר לא עמד בציפיות

אחת השאלות המרכזיות בסקר נגעו לתפקודו של השר לביטחון לאומי. לשאלה: "עד כמה לדעתך השר לביטחון לאומי עמד בהבטחת הבחירות שלו ופעל למען הביטחון הלאומי?" רוב מהמשיבים (68%) ענו כי מבחינתם הוא לא עמד בציפיות בעוד 12% כן חשבו שהשר עמד בציפיות. הדבר בלט עוד יותר בציבור החקלאים שם 82% חשבו שלא עמד בציפיות, בעוד 8% אחוז בלבד חשבו שעמד בציפיות. בציבור הכללי.

זירת הרצח

זירת הרצח, הבוקר. צילום: דוברות מד"א

תחושת הביטחון נחלשה

לשאלה בנוגע לתחושת הביטחון האישי של אזרחי ישראל בשנים 2022-2023, רוב המשיבים ענו כי בשנת 2023, תחושת הביטחון נחלשה או נחלשה מאוד. 16% השיבו כי היא נחלשה מאוד לעומת 8% בשנה שעברה ו-39% השיבו כי תחושת הביטחון נחלשה לעומת 33% בשנה שעברה. מצד שני 7% השיבו כי תחושת הביטחון התחזקה בשנת 2023 ואחוז בלבד השיבו כי תחושת הביטחון התחזקה מאוד.

השר בן גביר הגיע היום לכנס המשילות של "ישראל היום" ו"השומר החדש" ואמר: "יש שינוי גדול, הבאתי 9 מילארד. הכנסנו לשוטרים העלאה כספית, אנחנו התחלנו גיוס למשרשר הלאומי, השגתי תקנים למשטרה. אתה זוכר מה היה כאן שנה שעבר? 5 אלפים שוטרים אין לי בכיס".