"בן גביר נכשל - אנשים חיכו לו והרציחות עלו"

חבר הכנסת ואליד אלהואשלה ממפלגת רע"מ מספר ל"חדשות כיפה" על התחושה במגזר הערבי בעקבות 158 הנרצחים: "המדינה חייבת לקחת אחריות והיא יכולה, כמו שטיפלו בפשיעה היהודית והצליחו. חייב לצאת למבצע איסוף נשקים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/08/23 14:59 ו באלול התשפג

"בן גביר נכשל - אנשים חיכו לו והרציחות עלו"
זירת רצח, ארכיון, צילום: פלאש 90

הרחוב הערבי מדמם. מתחילת השנה נרצחו 158 אזרחים ערבים בסכסוכים פליליים. חבר הכנסת ואליד אלהואשלה ממפלגת רע"מ מספר ל"חדשות כיפה" על התחושות הקשות בציבור הערבי ומציע פתרון למצב.

איך התחושה ברחוב הערבי?

"חסרי אונים, כבר שנים רבות, כל פעם הבטחות חדשות לטיפול בפשיעה, כבר הפסיקו להאמין ומרגישים חוסר בטחון. אין לנו משטרה אחרת ולכן האחריות היא על המשטרה, משרד המשפטים ונתניהו בעיקר. המדינה חייבת לקחת אחריות והיא יכולה כמו שטיפלו בפשיעה היהודית והצליחו.

נתניהו הבטיח ולא טיפל

ראש הממשלה נתניהו

ראש הממשלה נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הבעיה היא שמשנות ה-2000 אין מי שדואג לזה, ורק עולה ועולה מספר הנרצחים, מלבד בשנה שעברה שהייתה תכנית שהורידה את הפשיעה מעט.מיש משבר מול נתניהו הוא פיזר הבטחות שהוא יטפל בנושא, הבטיח ולא טיפל, אין מענה בשטח".

האחריות היא לא גם על המגזר הערבי?

הנשק הזה מגיע או מהגבולות או מהבסיסים ויש דוחות של המשטרה שרוב הנשקים מגיעים משם מנסים להפיל את האחריות, ויש לנו אחריות. אנחנו רוצים לקחת יוזמות ואין לנו משאבים. צריכה להיות הרתעה.

ארבעה נרצחים באירוע ירי באבו סנאן


איך יוצרים הרתעה? שב"כ?

אצל היהודים לא עירבו את שב"כ בפשיעה בבת ים ונתניה, אני לא רוצה להיכנס לנושא הזה. אם הממשלה יכולה לפגוע במטרה בסודן היא לא יכולה להחליט למגר את הפשיעה.

למה אין החלטה?

זה מצריך משאבים וכסף. מהמון משרדי ממשלה. לא רק מהמשרד לביטחון לאומי, זה הרי קשור גם לחינוך, גם להשכלה גבוהה גם לתעסוקה.

אתה רואה קשר לזהות השר לביטחון לאומי?

בן גביר נכשל, הוא חילק ססמאות, אנשים חיכו לו והיום אין משילות והרציחות עלו. שילך הביתה. אין לו את הידע המקצועי, הערבים לא נמצאים בראש סדר העדיפות שלו. מתי רואים אותו מגיע לביקור בחברה הערבית.

יותר משטרה ברחובות גם כוחות מג"ב

מה אתה עונה לטענה שזה חלק מהתרבות הערבית?

בראשות הפלשתינית יש הרבה פחות נרצחים, מה ההבדל ביננו לבינם, זה עניין של ארגוני פשיעה שמשתלטים על הכל.

אנשים מצטיידים בנשק לא חוקי להגנה?

אנשים רואים שהמשטרה נכשלת, אני לא נותן לגיטימציה אבל אנשים חושבים איך הם יכולים להגן על עצמם.

מה הפיתרון המיידי?

חייב לצאת למבצע איסוף נשקים. אנחנו אומרים את זה בריש גלי. בנוסף, יותר משטרה ברחובות גם כוחות מג"ב, המשטרה יכולה ונדרשת החלטת ממשלה אמיצה.