בלשכת בן גביר מכחישים את הדיווח: ההחלטה בענין האסירים לא נדחתה

בסביבת נתניהו טענו כי בשיחות עימם, אמר השר לביטחון לאומי כי הוא מוכן לדחות את ההחלטה בעניין האסירים הביטחוניים, בלשכת השר הכחישו: "השר עומד על כך שהחוק יקוים ככתבו וכלשונו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/23 09:03 כ באלול התשפג

בלשכת בן גביר מכחישים את הדיווח: ההחלטה בענין האסירים לא נדחתה
ימתין לקבינט, בן גביר., צילום: Ben Hakoon/Flash90

בשבוע שעבר הורה השר לביטחון לאומי לשב"ס לאפשר ביקור משפחות אסירים ביטחוניים רק פעם בחודשיים ולא פעם בחודש כפי שהיה נהוג עד כה. בן גביר, נימק את ההחלטה בנוסח החוק, בו נכתב כי ביקור משפחות יתאפשר רק פעם בחודשיים - בעוד בשב"ס התירו מפגש כזה פעם בחודש. כמה שעות לאחר מכן דחה נתניהו את דבריו של בן גביר, וקבע כי לא תתקבל החלטה בנושא עד לדיון מיוחד בקבינט.

"תמיד אין זמן מבחינת השב"כ ומערכת הביטחון"

אתמול (ג') חשף העיתונאי ירון אברהם בחדשות 12, כי גורמים בלשכת נתניהו פנו לשר בן גביר ודרשו ממנו להימנע מכל שינוי מהותי בתנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים טרם הדיון בקבינט. על פי הדיווח, בן גביר אמר למקורבי נתניהו כי הוא מוכן להמתין עם ההחלטה עד לדיון, אך ציין: "ראש הממשלה אמר לי שהמדיניות בעזה או לבנון לא קשורה למשרד לביטחון לאומי, הוא זה שהמליץ לי לעסוק בענייני משרדי. נושא הביקורים נתון להחלטתי בלבד".

בנוסף, במהלך אותם שיחות, השר בן גביר ביקר את בכירי מערכת הביטחון: "אני מקווה שמערכת הביטחון תגיע עם עמדות מגוונות ולא עם עמדה קונצנזואלית אחת" והוסיף כי "תמיד אין זמן מבחינת השב"כ ומערכת הביטחון. זה הרגע לבצע".

מחבלים הכלואים בישראל, ארכיון

מחבלים הכלואים בישראל, ארכיון, צילום: חסן ג'די, פלאש 90

בשיחה עם "חדשות כיפה", הכחישו מקורביו של בן גביר את הדיווח כי השר דחה את יישום החלטתו וטענו כי ההחלטה כבר מיושמת ואין כל עיכוב או דחייה בהחלטה שקיבל השר. "חוק הוא חוק והחוק חל על כולנו, בוודאי על מערכת אכיפת החוק. החוק קובע שביקורי אסירים ביטחוניים יתקיימו אחת לחודשיים ולא אחת לחודש כפי שהיה עד כה ולכן השר עומד על כך שהחוק יקוים ככתבו וכלשונו. מחבלים שיושבים בכלא הישראלי יקבלו את מינימום התנאים".

במענה לשאלתינו האם ההנחיות כבר מבוצעות נמסר מהשב"ס כי, נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי קיבלה את הנחיות השר ותפעל לקיים הערכת מצב ארגונית על מנת למצוא את הדרכים ליישמם.

בן גביר: "המדיניות שלי להחמיר עם מחבלים"

נזכיר כי בשבוע שעבר בן גביר התערב בעניין מנגנון השחרור המינהלי לאסירים ביטחוניים בשל צפיפות ועומס במתקני הכליאה של שב"ס, והורה כי אסירים בטחוניים לא ישוחררו. "במדינה נורמלית מי שמבצע עבירה ביטחונית לא מקבל שחרור מינהלי גם אם הוא לא רצח. המדיניות שלי להחמיר עם מחבלים".