יועצו הקרוב של נתניהו מודה: המחאות השפיעו עלינו

ראש המל"ל צחי הנגבי מודה כי המחאות נגד הממשלה, הם אלה שעצרו את התוכניות המקוריות של הממשלה בנוגע לרפורמה המשפטית. בתוכנית "אנשים" אמר על המחאות: "אני הופתעתי מאוד" | הנגבי הגיב לשידור: דבריי סולפו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/09/23 18:37 יח באלול התשפג

יועצו הקרוב של נתניהו מודה: המחאות השפיעו עלינו
צחי הנגבי, הופתע מעוצמת המחאה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז הוקמה הממשלה, הרפורמה המשפטית היא הדבר שמעסיק יותר מכל את הממשלה וגם את הציבור בישראל. מאז הוכרזה הרפורמה בידי השר לוין, החלה מחאה נרחבת ומסודרת נגד הממשלה, מחאה שכוללת הפגנות ברחוב קפלן מידי שבת ועוד ימי מחאה מרוכזים שנערכו בחודשים האחרונים. עתה מודה ראש המל"ל צחי הנגבי כי למחאה הייתה השפעה מכרעת בעצירת הרפורמה.

"המחאה הייתה הגורם הכי אפקטיבי בעצירת התוכניות"

את הדברים אמר הנגבי בתוכנית "אנשים" שתשודר הערב (ב') בערוץ 12. בתוכנית נשאל הנגבי על גלי המחאה שפרצו עם ההכרזה על הרפורמה המשפטית וענה: "אני הופתעתי מאוד, לכן מאוד שמחתי כשהבנתי שהתחזיות השחורות של המוחים פשוט לא הולכות להתגשם. לשמחתם, אני בטוח". כשהמראיין שאל לאילו תחזיות שחורות הוא מתכוונת, ענה הנגבי: "שהולכים לדיקטטורה".

ההפגנה מול הכנסת

ההפגנה מול הכנסת, "הייתה אפקטיבית". צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהמשך הוסיף הנגבי על המחאה נגד הממשלה: "המחאה הייתה הגורם הכי אפקטיבי בעצירת התוכניות המקוריות של הרפורמה המשפטית. זאת עובדה". בעוד הכנסת נמצאת בפגרה, בקואליציה מנסים להבין לאיזה כיוון יילך מושב הכנסת הבא ובאיזה אופן תקודם הרפורמה המשפטית לאחר שבמושב האחרון כזכור, עברה בכנסת צמצום עילת הסבירות.

צחי הנגבי הגיב יותר מאוחר וכתב: "הקטעים ששודרו בראיון לתוכנית 'אנשים' סולפו לחלוטין ובאופן מגמתי. הבהרתי בראיון באופן מפורש כי 'החשש מדיקטטורה' הוא במוחם של אנשי המחאה ללא כל קשר למציאות והדברים אינם משקפים כלל את דעתי או את דעת ראש הממשלה".

הראיון המלא ישודר הערב (ב') באנשים, קשת 12

הפגישה של לוין ואדלשטיין

בעוד שר המשפטים לוין מעוניין להמשיך בחקיקה, היו גם חברי כנסת בליכוד שהבהירו כי לא יתמכו בחקיקה שלא תיעשה בהסכמות רחבות. שר המשפטים מנסה בימים אלה להבין את עמדת חברי מפלגתו ובעיקר סביב החוק הנוגע לוועדה לבחירת שופטים - היעד המרכזי שלו. לאחרונה, נפגש לוין עם חבר הכנסת יולי אדלשטיין בביתו של האחרון בהרצליה כשייתכן ומטרת הפגישה הייתה גם להבין את עמדתו של אדלשטיין בסוגיית החקיקה המשפטית.