אחרי מבצע "בית וגן": הקבינט יכונס וידון בהקלות לרשות הפלשתינית - בן גביר תקף

ראש המל"ל צחי הנגבי טען כי "יש לרשות הפלשתינית תפקיד חשוב בהקשר הביטחוני", והקבינט ידון בהקלות שיוענקו לה - כולל הקמת איזור תעשייה | השר לביטחון לאומי תקף: "בכוונתי להתנגד בתוקף להחלטה המבישה להעניק הקלות והטבות לרשות הפלשתינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/23 22:17 יט בתמוז התשפג

אחרי מבצע "בית וגן": הקבינט יכונס וידון בהקלות לרשות הפלשתינית - בן גביר תקף
מקבלים משכורת מהרשות הפלסטינית, צילום: פלאש 90, עבד ראחים חטיב

הקבינט המדיני ביטחוני יכונס ביום ראשון לדון בזירה הפלשתינית - וגם בהקלות עבור הרשות הפלשתינית, כך פורסם במהלך סוף השבוע בחדשות הערב בכאן 11. הקבינט צפוי לאשר פרוייקטים כלכליים לטובת הרשות, בין היתר הקמת איזור תעשייה באיזור ובמערכת הביטחון קיימת תמימות דעים כי יש צורך לחזק את הרשות. בן גביר הודיע כי יתנגד לכל הקלה.

הנגבי: "יש לרשות הפלשתינית תפקיד חשוב בהקשר הביטחוני", בן גביר: "אתנגד בתוקף"

לפי הפרסום, בימים האחרונים מערכת הביטחון המליצה לראש הממשלה בנימין נתניהו לנקוט צעדים לחיזוק הרשות הפלסטינית, בין השאר בצל מצבה המידרדר של הרשות. בריאיון לתוכנית הכול פוליטי הערב (מוצאי שבת) בכאן 11 אמר ראש המל"ל צחי הנגבי כי ישראל "לא רוצה לראות את הרשות הפלסטינית קורסת, כי יש לה תפקיד חשוב בהקשר הביטחוני".

צחי הנגבי, "היחסים הדוקים"

צחי הנגבי | צילום: Hillel Maeir/Flash90

בניגוד להנגבי, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לדברים ואמר כי יתנגד להקלות לרשות. "בכוונתי להתנגד בתוקף בישיבת הקבינט להחלטה המבישה להעניק הקלות והטבות לרשות הפלסטינית". בן גביר הוסיף: "אין אבסורד גדול מכך שהגוף שמעודד טרור, משלם משכורות למחבלים ומשפחותיהם, מעודד במערכת החינוך להסתה בעד רצח יהודים, משתלט על שטחים ביהודה ושומרון - יזכה בעיצומו של גל טרור לסל צ'ופרים מממשלת ישראל. אני בטוח ששאר חבריי לקבינט, שרי ממשלת הימין, יצטרפו לעמדתי ולא יתנו ידם להצעה ההזויה הזו".