הסעיף התמוה בחוק הרבנים - וההבטחה: "ישונה"

אחרי אישור חוק דחיית בחירות הרבנים הראשיים, בקואליציה מקדמים את חוק בחירת רבני ערים - אבל סעיף בחוק החדש חושף: מה שהביא לחקיקת החוק הקודם, מקודם כעת בכל הכוח | סביבת רוטמן: הסעיף ישונה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/08/23 17:09 כו באב התשפג

הסעיף התמוה בחוק הרבנים - וההבטחה: "ישונה"
סמוטריץ' ודרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כחודש העבירה הקואליציה חוק ספק פרסונלי שדוחה את הבחירות של הרבנים הראשיים בכעשרה חודשים. בימים אלה מקדמות מפלגות ש"ס והציונות הדתית חוק נוסף שנוי במחלוקת, שישנה את האופן בו נבחרים רבני עיר. אבל סעיף אחד בחוק מעורר תמיהה.

הסעיף בחוק החדש מבהיר כי ניתן לקיים בחירות לכהונת רב גם בתקופת בחירות. הסיבה: לאורך השנים ועקב ריבוי מערכות בחירות הן ברשויות המקומיות הן לכנסת, שותקו הליכי בחירות הרבנים גם כשלא הייתה לכך הצדקה. משכך, מוצע להבהיר כי ניתן לקיים בחירות לכהונת רב גם בתקופות אלה.

השינוי תמוהה במיוחד בעקבות חוק דחיית בחיורת רבנים הראשיים, משום שהעילה לחוק הרבנים הראשיים הייתה כדי להרחיק את בחירת הרבנים הראשיים מהבחירות המוניציפליות, אבל כעת בחוק רבני עיר מוצע לאפשר לבחור רבני עיר גם בתקופת בחירות כלליות וגם בתקופת בחירות מוניציפליות. דבר אשר עשוי ליצור ניגוד עניינים חמור כאשר במקרה קיצון רב יוכל לתמוך במי שסייע לבחירתו.

ההבטחה של סביבת רוטמן

שמחה רוטמן,

שמחה רוטמן, , צילום: Ben Hakoon/Flash90

גורמים בסביבת חבר הכנסת רוטמן שעומד מאחורי החוק יחד עם חבר הכנסת ארז מלול מש"ס אומרים ל"חדשות כיפה" בעקבות הדיווח כי הוועדה טרם דנה בסעיף הרלווטי והסעיף ישונה, בין היתר יהיו דברים שלא יוכלו להיעשות בזמן בחירות.