עמיחי אליהו נגד רוטמן וחוק הרבנים: "פגיעה קשה בעולם התורה הציוני"

שר המורשת תוקף את יושב ראש ועדת חוקה על קידומו של חוק הרבנים שיאפשר, לדבריו, שליטה של ש"ס במינויים: "קשה להבין איך אדם מוערך כמו שמחה רוטמן שמוביל מהלכים להצלת מדינת ישראל ביד ימין שותף למהלך כזה ביד שמאל"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 12/08/23 22:40 כה באב התשפג

עמיחי אליהו נגד רוטמן וחוק הרבנים: "פגיעה קשה בעולם התורה הציוני"
השר אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבועות האחרונים מקדמות מפלגות ש"ס והציונות הדתית את הצעת חוק "שירותי הדת היהודיים", לפיה רבני שכונות, רבנים אזוריים ורבני ערים ימונו בעיקר על פי קולותיהם של נציגי השר לשירותי דת ומועצת הרבנות הראשית. החוק מעורר שיח רב בקרב הרבנים במגזר, ונדמה שיש לו התנגדות רחבה מקצה לקצה. הערב (שבת) הצטרף שר המורשת לביקורת.

קול אופזיציוני למהלכיה של הציונות הדתית בתחומי דת ומדינה

"לא נעים לי להעביר ביקורת על שותפים קואליציוניים. ודאי לא על חה"כ שמחה רוטמן שעושה מלאכת קודש באיזון בין הרשות השופטת למחוקקת", כתב אליהו בטוויטר. לדבריו, "בחוק רבני הערים מפלגת הציונות הדתית שותפה בפגיעה קשה בעולם התורה הציוני ובחיבור של הציבור לעולם הערכים היהודי שהציבור הדתי-מסורתי מייצג".

"קשה להבין איך אדם מוערך כמו שמחה רוטמן שמוביל מהלכים להצלת מדינת ישראל ביד ימין שותף למהלך כזה ביד שמאל", כתב אליהו בתמיהה. נזכיר כי עמיחי אליהו הוא קול אופוזיציוני למהלכיה של מפלגת "הציונות הדתית" בנושאי דת ומדינה, מהלכים שמבוצעים בשיתוף פעולה עם מפלגת ש"ס.

"יש לנו כנראה עוד מה לתקן גם בתוך הבית"

השר אליהו תקף את החוק גם בתחילת קידומו וכתב, עת כונסה הממשלה באופן חריג לקידום החוק, וכתב: "ממשלת ישראל תתכנס היום לישיבה מיוחדת, שלא מן המניין. לא בשביל להילחם בטרור. לא בשביל לנצח את האנרכיה. לא בשביל לקדם את הרפורמה. לא בשביל לדון באלימות השוטרים כלפי מתנחלים. לא בכדי לדון במעצרים המנהליים. אפילו לא בשביל הכלכלה. לא. רק בשביל לשנות את כללי המשחק של הבחירות לרבנות. יש לנו כנראה עוד מה לתקן גם בתוך הבית".