אביחי בוארון לא מתנצל: "גם אלוף פיקוד מרכז חשוף לביקורת"

חבר הכנסת מהליכוד ביקר את אלוף יהודה פוקס על התנהלותו בגזרה - ותוקף גם את תגובתו לביקורת: "צר לי שפוקס ואחרים מפרשים ביקורת עניינית כהשתלחות אישית, גם כשהביקורת נאמרת מתוך כבוד והערכה ולא מתייחסים לביקורת עצמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/23 21:16 יד באב התשפג

אביחי בוארון לא מתנצל: "גם אלוף פיקוד מרכז חשוף לביקורת"
יהודה פוקס, צילום: דובר צה"ל

סערה בעקבות דבריו של אביחי בוארון. חבר הכנסת מהליכוד התראיין היום (ג') והאשים את אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, כי "יותר חשוב לו לאפשר חופש תנועה לפלשתינים על פני שמירה הרמטית לביטחון ישראלים". שר הביטחון והרמטכ"ל גינו את האמירה של בוארון - שהשיב להם ולא התנצל על דבריו.

גם אלוף פיקוד מרכז חשוף לביקורת. ביקורת עניינית ומכבדת

"אני סמוך ובטוח שאלוף פיקוד מרכז עושה לילות כימים בבטחון ישראל", פתח בוארון. "ככל גוף או נושא משרה בישראל גם אלוף פיקוד מרכז חשוף לביקורת. ביקורת עניינית ומכבדת. כזו היא הביקורת שמתחתי על פעילותו של פוקס בניהול גזרת איו"ש תחתיו בדגש על הכלת אוכלוסיית הרשות הפלשתינית ואפשור תנועה חופשית של אוכלוסיה זו במרחב תוך חשיפת אזרחי ישראל תושבי יהודה ושומרון לסיכונים מיותרים".

זירת הפיגוע במעלה אדומים

זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: דוברות המשטרה

נציין כי בעת הראיון אמר רן בנימיני, מגיש התכנית ברשת ב', כי מדובר באמירה חמורה - אך בוארון חזר עליה שוב. "זו אמירה קשה, אבל זו האמת". הוא הסביר את הטענה לגופה: "הכלה של האוכלוסייה הפלשתינית מבוססת על גישה לא נכונה של הכלה ושיקול דעת מוטעה".

בתקופה בה גרף הפיגועים הגיע לשיאים חדשים היה נכון לעסוק בביקורת בצורה עניינית. חבל שלא כך נעשה

בוארון סיים: "צר לי שפוקס ואחרים מפרשים ביקורת עניינית כהשתלחות אישית, גם כשהביקורת נאמרת מתוך כבוד והערכה ולא מתייחסים לביקורת עצמה. בתקופה בה גרף הפיגועים הגיע לשיאים חדשים היה נכון לעסוק בביקורת בצורה עניינית. חבל שלא כך נעשה".