סגירת הרשות השנייה והפצת תכני ספורט בסלולר: הרפורמה של קרעי נחשפת

שר התקשורת שלמה קרעי הציג את תזכיר "חוק השידורים", המהווה הוצאה לפועל של הרפורמה בשוק התקשורת במדינה | בין השינויים: ביטול הצורך ברישיון מיוחד לשידור חדשות ואירועי ספורט בעלי חשיבות לאומית יהיו פתוחים לכולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 16:44 כח בתמוז התשפג

סגירת הרשות השנייה והפצת תכני ספורט בסלולר: הרפורמה של קרעי נחשפת
השר קרעי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר התקשורת שלמה קרעי הציג היום (ב') את תזכיר "חוק השידורים", המהווה הוצאה לפועל של הרפורמה בשוק התקשורת במדינה. על פי התכנית, הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין ייסגרו, חסמי הכניסה לשוק התקשורת יוסרו, יבוטלו הצורך ברישיוניות שידור לרבות חדשות ויופסק ההתערבות בתוכן.

במקום הגופים הרגולטוריים הקיימים, ימונה גוף מאסדר אחד "עם סמכויות מינימליות", שלא יוכל להתערב בתוכן. הגוף החדש יכלול תשעה נציגים: שני נציגי ציבור שייבחרו על ידי שר התקשורת, שלושה נציגי ציבור שייבחרו על ועדת איתור שמורכבת מנציגי שלושה שרים (התקשורת, חינוך ומשפטים) ושלושה עובדי מדינה שעליהם ימליצו השרים. יו"ר ייבחר בוועדה נפרדת ומינויו יהיה כפוף לאישור הממשלה. 

ביטול הצורך ברישיון מיוחד לשידור חדשות ואירועי ספורט בעלי חשיבות לאומית יהיו פתוחים לכולם 

בנוסף, יבוטל הצורך ברישיון מיוחד לשידור חדשות. כיום ישנה בירוקרטיה רבה הכוללת רישיון מיוחד, כללים ומגבלות נרחבות והפקדת ערבויות על סך 3 מיליון שקלים, אך תחת התזכיר החדש של השר יבוטל הצורך ברישיון חדשות והרגולטור לא יתערב בלוח השידורים. 

בית"ר ירושלים נגד מכבי חיפה, סוף העונה שעברה

 אירועי ספורט בעלי חשיבות לאומית יהיו פתוחים לכולם. צילום: פלאש 90

בתחום הספורט, הערוצים יהיו מחויבים למכור את תכניהם בכל ממשק ובכל טכנולוגיה ואירועים שיוגדרו לאומיים ישודרו בערוץ פתוח לכולם. מדידת הרייטינג כפי שהיא מתבצעת היום תשתנה ותעבור לשיטה אחרת. ברדיו יפונו תדרים של השידור הציבורי לטובת תחנות פרטיות, יובטלו מגבלות אזוריות.

עוד בתכנית, עידוד היצירה הישראלית יישאר כפי שהוא היום, ונטפליקס ורשתות הסטרימינג האחרות יחויבו להפיק תוכן ישראלי. כמו כן, תאגיד השידור הציבורי "כאן", שבעבר קרעי שקל על סגירתו, יידרש לאפשר שימוש חופשי בתכני ארכיון בעלות תפעולית בלבד, והאיסור על פרסומות יורחב גם לשידורי הרדיו. מועצת התאגיד תשקף במידת האפשר את מגוון הדעות הרווחות בציבור בישראל.