ועדת המכרזים בחרה - זאת היועמ"שית של השר קרעי במשרד התקשורת

עו"ד ברוריה מנדלסון, המכהנת בימים אלה כממלאת מקום היועמ"שית במשרד התקשורת נבחרה לכהן בתפקיד במינוי קבע, כך בחרה ועדת המכרזים של נציבות שרות המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/23 17:51 כב בתמוז התשפג

ועדת המכרזים בחרה - זאת היועמ"שית של השר קרעי במשרד התקשורת
השר קרעי, נבחרה יועמ"שית קבועה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת המכרזים של נציבות שרות המדינה בחרה היום (ג) בעו"ד ברוריה מנדלסון ליועצת המשפטית של משרד התקשורת, זאת לאחר ששימשה כממלאת מקום יועמ"שית המשרד מאז חודש ספטמבר 2021. הבחירה במנדלסון מגיעה בעקבות הניסיון המשפטי והידע שצברה בתחומי הליבה של המשרד במשך השנים בהם היא עובדת במשרד התקשורת. 

במהלך תקופתה במשרד התקשורת הובילה עו"ד מנדלסון נושאים משמעותיים במשרד. בין היתר את התחומים המשפטיים של רפורמות מרכזיות כמו תיקון לחוק התקשורת, שהביא לשינוי יסודי באופן האסדרה של מתן שירותי בזק בישראל; תיקון לחוק הדואר שקבע כללי אסדרה עדכניים בתחום אספקת שירותי הדואר בישראל, וכן בגיבוש תזכיר חוק השידורים.

עו"ד ברוריה מנדלסון, מינוי קבוע במשרד

עו"ד ברוריה מנדלסון, מינוי קבוע במשרד צילום: ערוץ הכנסת

ההנחיה של השר לדואר ישראל

בעקבות תלונות ופניות חוזרות ונשנות מהציבור, משרד התקשורת פרסם המשרד בחודש שעבר לשימוע טיוטת רישיון חדש לחברת הדואר. על פי טיוטת הרישיון, כל זמן שהחברה בבעלות המדינה, סגירת סניף תחייב אישור מראש של משרד התקשורת. לכל בקשה לסגירת סניף יצורפו נתוני איכות שירות לכל יחידה אותה מבקשים לסגור וליחידות הסמוכות לה.

דואר ישראל, הרפורמה יוצאת לדרך

דואר ישראל, מנדלסון עוסקת גם בחוק החדש. צילום: Moshe Shai/FLASH90

בשנת 2022 התקבלו בחברת הדואר למעלה מ 300 אלף פניות ציבור בדבר שירות לקוי. השר קרעי נזכיר, מנהל בימים אלו הליך שימוע לקראת הדחת יו"ר הדואר. במשרד מציינים כי שינוי הרישיון הוא תוצאה של פגיעה מתמשכת בציבור כולו ובפריפריה בפרט. בשנת 2022 נסגרו 106 יחידות דואר ו-50 נוספים בשנת 2023 עד היום, עם צפי לעוד כ-35 יחידות שייסגרו בחודשים הקרובים