נתניהו: "לא ייתכן שתהיה קבוצה בתוך הצבא שתאיים על הממשלה"

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס נתניהו לקריאות לסרבנות ואמר כי "אף מדינה דמוקרטית לא יכולה לקבל תכתיב כזה, תכתיב כזה הוא הרס הדמוקרטיה". הממשלה תפעל נגד גילויי הסרבנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 13:04 כח בתמוז התשפג

נתניהו: "לא ייתכן שתהיה קבוצה בתוך הצבא שתאיים על הממשלה"
נתניהו בישיבת הממשלה, ארכיון , צילום: Amit Shabi/POOL

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ב') הגיב ראש הממשלה נתניהו לגילויי הסרבנות בצה"ל מצד מתנגדי הרפורמה המשפטית ותקף את הסרבנים. "לא ייתכן שתהיה קבוצה בתוך הצבא שתאיים על הממשלה הנבחרת 'אם לא תעשו כרצוננו - נוריד את השאלטר על הביטחון'" מאר נתניהו. 

נתניהו הוסיף: "כמו שלא ייתכן שעובדים בחברת החשמל או ב'מקורות' יאיימו על הממשלה שאם לא נחוקק כרצונם, הם יחשיכו את המדינה וימנעו מאזרחי ישראל לשתות מים. אף מדינה דמוקרטית לא יכולה לקבל תכתיב כזה, תכתיב כזה הוא הרס הדמוקרטיה". נתניהו הודיע כי הממשלה מתכננת לפעול ביד רמה נגד גילויי הסרבנות: "היא מסכנת את הביטחון של כל אזרחי ישראל. הממשלה לא תקבל סרבנות, הממשלה תפעל נגדה והממשלה תנקוט את כל הצעדים הדרושים כדי להבטיח את ביטחוננו ועתידנו".

מחאת אחים לנשק, למצולמים אין קשר לכתבה.

מחאת אחים לנשק, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: Shir Torem/Flash90

סגן מפקד 8200 לשעבר משהה את התנדבותו למילואים

אך תופעת הסרבנות לא נעצרת בזה, ב-ynet פורסם כי סגן מפקד יחידת 8200 הוא הקצין שפרסם את דבר השהיית התנדבותו למילואים בעיתון ניו יורק טיימס בסוף השבוע. בהודעה ששלח הקצין, בדרגת אלוף משנה לחבריו ליחידה כתב: "פורסם על אודות 'בכיר ב-8200' שהודיע למפקד היחידה על השהיית התנדבותו למילואים. למי שאינו יודע, אני הוא אותו 'בכיר'" כתב והוסיף: "אני מודה שהידיים שלי רעדו כשכתבתי את ההודעה, אבל הגעתי למסקנה שזה הזמן לעשות מעשה".