בשיא המתיחות ביו"ש: הרבנים נפגשו עם ראשי השב"כ - הרב לבנון סירב

ימים לפני שהחל מבצע "בית וגן" בג'נין, נערכה פגישה בין רבנים מובילים בציבור הדתי לבין ראשי השב"כ. אך לא כל הרבנים הסכימו למפגש וחלקם סירב להגיע, הרב לבנון הסביר: "בשב"כ מגדירים את אזור יו"ש כחצר אחורית, זה מה שמטריד את הרבנים שלא הגיעו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/23 22:27 כד בתמוז התשפג

בשיא המתיחות ביו"ש: הרבנים נפגשו עם ראשי השב"כ - הרב לבנון סירב
ראש השב"כ רונן בר, צילום: Flash90

במקביל להכנות למבצע "בית וגן" בג'נין בשבוע שעבר נפגשו בכירים בשב"כ כולל ראש השירות רונן בר עם קבוצת רבנים מהציבור הדתי, כך לפי פרסום של העיתונאי חנן גרינווד ב"ישראל היום". על פי הפרסום, כ-20 רבנים הגיעו למפגש, חלקם רבני יישובים ורבנים מוכרים בציבור הדתי כאשר הפגישה נסובה סביב המתיחות בין מערכת הביטחון והשב"כ בפרט לבין ציבור המתיישבים ביו"ש בתקופה האחרונה. 

היו רבנים שסירבו למפגש

הפגישה נערכה במשך מספר שעות ועל אף הצגת חילוקי הדעות, הפגישה הסתיימה ברוח טובה. לצד הרבנים שהגיעו למפגש נרשמה גם קבוצת רבנים שבחרה לסרב למפגש עם אנשי השב"כ ובינהם גם הרב אליקים לבנון שהסביר ל"ישראל היום" כי למפגש המדובר לא היה טעם מאחר והשב"כ מתייחס ליו"ש כחצר האחורית של מדינת ישראל.

הרב אליקים לבנון בפתח הוועדה

הרב אליקים לבנון, סירב להגיע למפגש. צילום: חדשות כיפה

הרב הסביר בנוסף כי השתתפותם במפגש של רבנים שאינם גרים ביו"ש ואינם "לא שייכים להוויה ולא מכירים או מחוברים עם השטח" לדבריו. "רבנים לא מכירים את החומר ואז אפשר לספר להם סיפורי אמת שלא כוללים את העיקר, שחסר מן הספר. זה לא היה אפקטיבי להשתתף ולכן לא באתי", אמר הרב לבנון" הוסיף.

מכתב ראשי מערכת הביטחון לראשי הישובים

ימים לפני הפגישה התרחש הפיגוע הקשה בעלי והתבצעו גם פרעות של נערי גבעות בכפרים פלשתיניים מה שגרר למכתב פומבי של ראשי מערכת הביטחון. במכתב המשותף הזהירו מפני פגיעה בביטחון בעקבות נסיונות המניעה של האירועים ודרשו ממנהיגי הציבור: "להוקיע בפומבי את מעשי האלימות הללו".

השב"כ מסר בתגובה ל"ישראל היום": "לא מתייחסים לנאמר במסגרת מפגשים מקצועיים ודיונים סגורים. ככלל, בין בכירים בשב"כ לבין רבנים מובילים וגורמי השפעה אחרים, מתקיימות פגישות באופן שוטף, בוודאי בעיתות מתיחות. מטרתן, שמירה על הביטחון ופעילות משותפת לטיפול מערכתי בתופעות שוליים בכלים שונים ומגוונים, זאת, תוך חיזוק הקשר והאמון ההדדי".