סוער בעפרה: תושבים מתנגדים לתמיכה במח"ט - ומתארגנים למחאה

ביישוב עפרה הוציאו מכתב תמיכה במח"ט בנימין אליאב אלבז. מנגד, קבוצת תושבים הודיעו כי הם מתנערים מהודעת היישוב ופתחו קבוצת מחאה: "אין בסמכות מזכירות הישוב להוציא מכתב עם לוגו של הישוב" | מוביל המחאה ל"חדשות כיפה": "כמעט חצי מהישוב הצטרף, זה לא עבר דרך מועצת החברים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/06/23 20:46 ח בתמוז התשפג

סוער בעפרה: תושבים מתנגדים לתמיכה במח"ט - ומתארגנים למחאה
אל"מ אלבז, סערה סביב מכתב התמיכה, צילום: דובר צה"ל

סוער ביישוב עפרה הערב (ג') לאחר מכתב התמיכה שהוציאה הנהלת היישוב, בו הם הביעו תמיכה במח"ט בנימין אליאב אלבז. קבוצת תושבים מהיישוב הודיעה כי אינה מזדהה עם תוכן המכתב ופתחה קבוצת מחאה על מנת למחות נגד מה שהם מכנים "הרפיסות והפגיעה בנו". הבוקר כאמור, הוציאה הנהלת היישוב מכתב תמיכה בקצין בו כתבו: "הנהגת היישוב עופרה אומרים בקול ברור: מעריכים את העשייה שלך".

היישוב עפרה, מהוותיקים שביישובי יהודה ושומרון, נמצא במיינסטרים של ההתיישבות ושמו יצא כיישוב ממלכתי מאוד שהצמיח גם כמה מהשמות הבולטים בציבוריות הישראלית. עתה נשמעים גם קולות אחרים שלא חוששים להביא את מחאתם גם נגד מכתב התמיכה של הנהגת היישוב במח"ט.

"גם אני מתנער מההודעה של היישוב"

במכתב מוסיפים בהנהגת היישוב: "כמתיישבים החיים באזור אנחנו לא חייבים להסכים על כל הנושאים. אולם אין מקום בשום אופן להשתלחות ציבורית בך או במפקדי צה"ל האחרים ואנחנו מגנים אותה בכל וכל. לא נאפשר בשום צורה פגיעה בחיילי צה"ל ומפקדיו". על המכתב חתומים מזכיר היישוב שמואל קרסנטי, רב היישוב, הרב אחיה בן פזי ויו"ר חברי מזכירות היישוב, לאה מנדל.

מחאות תושבי עופרה

מחאות תושבי עפרה צילום: צילום מסך

כאמור, לאחר פרסום המכתב, תושבים ביישוב שאינם מזדהים עם תוכנו, פתחו קבוצת מחאה ואף הפיצו את המכתב כשעליו כתוב: "גם אני מתנער מההודעה של היישוב". לקבוצה שהופצה בין התושבים צורפה ההודעה: "חברים יקרים בשעות האחרונות יצאה מהישוב עפרה תמיכה במחט בנימין, פתחנו קבוצה בכדי למחות על הרפיסות והפגיעה בנו". אחד המשתתפים הציע "מחר בשמונה בערב הפגנה מול המזכירות".

במכתב שמנסחים חברי קבוצת המחאה שמונה כבר כמעט 200 אנשים הם כותבים: "על המכתב שיצא עם לוגו הישוב היו חתומים מזכיר הישוב, יו"ר המזכירות והרב. החתימה כוללת את שמם והתפקיד הרשמי בו הם מכהנים מטעם הישוב עפרה. למכתב כזה יש משמעות אחת בלבד: זה מכתב בשם הישוב כולו".

"כמעט חצי מהיישוב הצטרף וזה קרה רק היום"

המוחים טוענים כי "אין זו פעם ראשונה שיוצאים ניירות עמדה כאלו בנושאים שכולם יודעים שהם שנויים במחלוקת". התושבים דורשים מהנהגת היישוב "לא יהיה בסמכותם של מזכיר ו/או מזכירות הישוב להוציא מכתב עמדה/ תמיכה / גינוי על נייר לוגו של הישוב או בחתימה הכוללת את תפקידם בישוב בלי אישור מועצת החברים שמייצגת את כלל התושבים".

אורן רונד, תושב עפרה וחבר במועצת החברים של היישוב ומי שכתב את מכתב המחאה אומר ל"חדשות כיפה" כי "זה לא עבר דרך מועצת החברים של הישוב, זה ישר הלך למזכירות ומשם להדפסה". על ההתנגדות למכתב ביישוב הוא אומר: "כמעט חצי מהיישוב הצטרף וזה קרה רק היום".

"הם לא יכולים לכתוב כל העולה על דעתם"

בתוך הקבוצה סערו הרוחות כאשר התושבים תוהים לגבי ההחלטה לפרסם את המכתב. "מזכיר ומזכירות הישוב לא בסמכותם להוציא מכתב עמדה / תמיכה / גינוי על נייר לוגו של הישוב או בחתימה הכוללת את תפקידם בישוב בלי אישור המועצה" כתב אחד החברים בקבוצה ואחר הוסיף: "צריך להבהיר להם לא רק אישית אלא גם ציבורית, שיש מגוון דעות ביישוב והם לא יכולים לכתוב כל העולה על דעתם".

מכתב הנהגת היישוב

מכתב הנהגת היישוב צילום: צילום מסך