הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ לראשי הימין: "זה טרור"

מאז הפיגוע הקשה בעלי, נמשכות פרעות של אזרחים ישראלים בכפרים פלשתיניים. בהודעה משותפת וחריגה של הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ, הם כותבים: "כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, תוך סיכון חייהם של כוחות הביטחון" | בשב"כ מאיימים: "נגביר מעצרים מנהליים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/23 21:44 ה בתמוז התשפג

הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ לראשי הימין: "זה טרור"
הלוי ושבתאי, הודעה משותפת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז הפיגוע הקשה בעלי פורעים אזרחים ישראלים בכפרים פלשתינים בשומרון ובנימין, פעולות אותן מנסה צה"ל למנוע. בעקבות המקרים האחרונים, מפרסמים מפכ"ל המשטרה, הרמטכ"ל הלוי וראש השב"כ רונן בר, מכתב משותף בו הם מזהירים מפני פגיעה בביטחון בעקבות נסיונות המניעה של האירועים ודורשים ממנהיגי הציבור: "להוקיע בפומבי את מעשי האלימות הללו".

המסר של ראשי מערכת הביטחון

"בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלשתינים חפים מפשע" הם כותבים, "המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן". הלוי ושבתאי הדגישו כי "כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, תוך סיכון חייהם של חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ומשרתי שירות הביטחון הכללי".

הם מדגישים כי המשך הפרעות פוגע בפעילות כוחות הביטחון ואומרים: "אלימות זו מגבירה טרור פלשתיני, פוגעת במדינת ישראל, ובלגיטימציה הבינלאומית של כוחות הביטחון להיאבק בטרור הפלשתיני, ומסיטה את כוחות הביטחון ממשימתם המרכזית נגד הטרור הפלשתיני. צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מחויבים להמשיך לפעול בנחישות ובכל האמצעים העומדים לרשותנו לשמירה על הביטחון והחוק ביהודה ושומרון". 

כוחות צה"ל בשומרון, השבוע

כוחות צה"ל בשומרון, השבוע צילום: Flash90

שב"כ ירחיב את המעצרים, כולל מעצרים מינהליים

הלוי, שבתאי ובר כותבים כי "צה"ל יסיט ויתגבר כוחות למניעת אירועים מסוג זה ביהודה ושומרון, וכן שב"כ ירחיב את המעצרים, כולל מעצרים מינהליים כנגד הפורעים אשר פועלים באופן אלים וקיצוני בתוך הכפרים הפלסטינים". הם מסיימים בקריאה למנהיגים בישובים, המחנכים ומובילי הציבור: "להוקיע בפומבי את מעשי האלימות הללו, ולהירתם למאבק בהם".

ראש השב"כ רונן בר

ראש השב"כ רונן בר, ירחיבו מעצרים מנהליים. צילום: צילום מסך

בגלל התפרעות: צה"ל ביטל פעילות מבצעית

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, חשף בשבוע שעבר כי התפרעות סמוך לכפר עוריף בשומרון הובילה לביטול של פעילות מבצעית. "ביטלנו פעילות מבצעית אחת כי היינו עסוקים במניעה של אירוע דומה באזור עוריף ולמנוע אותו", אמר במהלך ראיון בגלי צה"ל. דובר צה"ל הוסיף: "הדברים האלה מונעים מאיתנו לעשות פעילות מבצעית שמייצרת ביטחון והם דוחפים את האוכלוסייה הפלשתינית שלא מעורבת בטרור - לעשות טרור".