"נראה האם הליכוד מחוייב לימין": הדרישה החדשה של בן גביר

איתמר בן גביר דורש להביא להצבעה בקריאה שניה ושלישית את החוק לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים בהצבעה גלויה, לאחר שארבעה מחברי הקואליציה הצביעו בעד קארין אלהרר בבחירות: "העובדה שמקצת מחברי הליכוד הצביעו נגד עמדתנו מטרידה מאוד ומעלה סימן שאלה גדול"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/06/23 19:29 כה בסיון התשפג

"נראה האם הליכוד מחוייב לימין": הדרישה החדשה של בן גביר
בן גביר, מסר חד לנתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר ספירת הקולות של חברי הכנסת בבחירות לוועדה למינוי שופטים, נבחרה נציגת האופוזיציה, חברת הכנסת קארין אלהרר ברוב של 58 חברי כנסת לעומת 56 שהתנגדו. בחברת הכנסת טלי גוטליב תמכו 15 לעומת 59 שהתנגדו. בניגוד להנחייתו של נתניהו, ארבעה חברי קואליציה והצביעו מאחורי הפרגוד בעד נציגת האופוזיציה. בתוך כך, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר  דורש להביא להצבעה בקריאה שניה ושלישית את החוק לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים בהצבעה גלויה.

"נראה האם הליכוד מחוייב לימין"

"העובדה שמקצת מחברי הליכוד הצביעו נגד עמדת הקואליציה מטרידה מאוד ומעלה סימן שאלה גדול האם כל חברי הליכוד מחויבים לרפורמה המשפטית. לאור זאת, אני קורא לחבריי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן להביא באופן מיידי להצבעה בקריאה שניה ושלישית את החוק לשינוי הרכב הועדה למינוי שופטים, ובהצבעה גלויה נראה האם הליכוד כולו מחוייב לימין או לא", אמר בן גביר.

צפו בדבריו של בן גביר:

טלי גוטליב על ההפסד לאופוזיציה:  "לא רציתי להיות צודקת אבל צדקתי"

חברת הכנסת טלי גוטליב שלא הסירה את מועמדותה לוועדה לבחירת שופטים חרף בקשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחסה לתוצאות. "כמו שאמרתי בבוקר. בלי הסכמה על שני מועמדים, תנצח נציגת האופוזיציה. יהיו חברי קואליציה שיבחרו בה כי לפני ואחרי הכל כנראה מה שמחפשים בימין זה שקט ולא משילות. מקווה מאד שאני טועה. לא רציתי להיות צודקת אבל צדקתי. קואליציה עם 64 מנדטים לא השכילה לבחור 2 נציגים מטעמה. חברי קואליציה הצביעו לנציגת האופוזיציה. אוי לבושה".