בן גביר במסר ישיר לנתניהו: "אין לנו מנדט לעשות פייק רפורמה"

השר לביטחון לאומי מעביר מסר לראש הממשלה סביב הדיווחים על פשרה מסתמנת עם האופוזיציה: "יש לנו מנדט לעשות רפורמה" | סמוטריץ' לגנץ ולפיד: "אם אתם רוצים להגיע להבנות, אתם מוזמנים. אם לא, אל תפריעו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/23 16:03 כג בסיון התשפג | עודכן בתאריך 12/06/23 16:10

בן גביר במסר ישיר לנתניהו: "אין לנו מנדט לעשות פייק רפורמה"
בן גביר, מסר חד לנתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מוקדם יותר היום (ב') אמר יו"ר ישראל ביתנו כי הקואליציה והאופוזיציה צפויים להציג הסכמות על שיחות בית הנשיא כבר ביום רביעי הקרוב כחלק מדיל כולל עם הוועדה לבחירת שופטים. מי שהגיב לדברים ואף העביר מסר ישיר לראש הממשלה, הוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שאומר בישיבת סיעתו: "אני רוצה להגיד בצורה ברורה לראש הממשלה, לחברי בקואליציה. אין לנו מנדט לעשות פייק רפורמה".

האלימות גואה? "מתנהל נגדי קמפיין"

"אני שומע את ההצהרות ואת התדרוכים על מה שהולך לקרות בבית הנשיא" אמר בן גביר, "אני רוצה להגיד בצורה ברורה לראש הממשלה, לחברי בקואליציה. אין לנו מנדט לעשות פייק רפורמה. אין לנו מנדט שבכותרות של הסכמות למעשה ימוססו את הרפורמה. יש לנו מנדט לעשות רפורמה, הציבור, הימין, רוצה רפורמה משפטית. נכון, בהידברות, נכון, בשיח, אבל אסור לנו לאכזב את הבוחרים שלנו. יש לנו 64 מנדטים ואיתם אנחנו יכולים וצריכים לשנות" העביר בן גביר מסר.

בן גביר בזירת הרצח ביפיע

בן גביר בזירת הרצח ביפיע צילום: Fadi Amun/Flash90

השר התייחס גם לאלימות שוברת השיאים בחברה הערבית וניצל את נאומו על מנת לתקוף גם את קודמיו בתפקיד: "בימים האחרונים מתנהל נגדי קמפיין שקוף של חבורת רוקדים על הדם. אלה חושבים שהזיכרון הציבורי כל כך קצר שאפשר למכור לכולנו שבתקופת סגלוביץ' ובר לב היה כאן ממש שוויץ.  חושבים ששכחנו, 1800 שוטרים שהתפטרו, חושבים ששכחנו קריסה במערך המודיעין, קריסה במערך החקירות, עליה של מאות אחוזים בעבירות פרוטקשן והפיכת ישראל למערב פרוע בתחום הנשק". 

"צריך כאן ועכשיו להכניס את השב"כ"

"את הירושה הזאת קיבלנו מהממשלה הקודמת" אמר בן גביר והוסיף: "אחרי שנים רבות של הזנחה, אנחנו מתקנים. בחודשים האחרונים השגנו תשעה מיליארד שקלים תוספת לתקציב המשרד לביטחון הלאומי, נכון, זה לוקח זמן, צריך אורך נשימה. גם היום, המשטרה פועלת בחודשים האחרונים, בעלייה גדולה של אירועי תפיסת האמל"ח" אמר.

ראש השב"כ רונן בר

ראש השב"כ רונן בר, בן גביר דורש להכניס את הארגון לתמונה. צילום: צילום מסך

בן גביר התייחס גם לעירובו של השב"כ ולביקורות נגד המהלך ואמר: "אני שומע את כל אבירי זכויות האזרח, אבירי הדמוקרטיה, שמדברים איתנו על הנזק שזה יעשה לזכויות האזרח במגזר הערבי, אני שואל שאלה אחת, זכות האזרח הראשונה במעלה, זה קודם כל הזכות לחיות, והזכות לחיים ולכן שיפסיקו לצקצק, צריך כאן ועכשיו להכניס את שירות הביטחון הכללי, לחקור, לפעול, לעשות ולתת לנו את האמצעים כדי לנצח".

"מביטים בתדהמה בחוסר האחריות האדיר של השמאל"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס גם הוא לשיחות בבית הנשיא ואמר: "אנחנו מביטים בתדהמה בחוסר האחריות האדיר של השמאל ומערכת הפצת השקרים שלו בעולם, נכנסנו להידברות בבית הנשיא ובאנו לשם מתוך רצון כן ואמיתי להגיע להבנות סביבן נגבש את הצעדים הנדרשים לתיקון מערכת המשפט".

סמוטריץ

סמוטריץ', מסר ללפיד וגנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סמוטריץ' מוסיף מסר ללפיד וגנץ: "עד כה, לא נראה שהצד השני הגיע לשם עם אותן מטרות אלא מתוך רצון למרוח זמן ולהשליט את דעתו – אז יש לי חדשות בשבילם: בבחירות האחרונות המחנה הלאומי ניצח, רוב הציבור בישראל בחר בו והרפורמה המשפטית תתקדם. אם אתם רוצים להגיע להבנות, אתם מוזמנים. אם לא, אל תפריעו".