מפכ"לים לשעבר דורשים את פיטורי השר: "סכנה לביטחון במדינת ישראל"

שישה מפכ"לים ו-42 ניצבים בדימוס פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה לפטר את השר לביטחון לאומי: "אין לו שום יכולת ושום מושג איך מנהלים אירועים כאלה" | בן גביר: "ה'לשעברים' הם ההוכחה למה צריך שר לביטחון לאומי עם קונספציה אחרת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/06/23 10:07 כב בסיון התשפג

מפכ"לים לשעבר דורשים את פיטורי השר: "סכנה לביטחון במדינת ישראל"
השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי | , צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

מצב ביטחון הפנים שהגיע עד כדי יותר ממאה נרצחים במגזר הערבי מאז תחילת שנת 2023, הוביל שישה מפכ"לים ו-42 ניצבים בדימוס לפנות לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם קוראים לו לפטר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. 

"סכנה לביטחון במדינת ישראל"

"אנחנו דורשים מראש הממשלה את מה שאנו דורשים חודשים רבים, בראש ובראשונה לפטר את בן גביר", אמר המפכ"ל לשעבר, שלמה אהרונישקי בריאיון ב-103FM. "לא רק שהוא לא הפתרון אלא הבעיה המרכזית, והוא סכנה לביטחון במדינת ישראל".

לדבריו, "לא רק שהשר לא עושה שום פעולה כדי להתמודד עם המצב, ההפך. הוא בחר לפגוע במשטרה ובמפקדים. אין לו שום יכולת ושום מושג איך מנהלים אירועים כאלה. יחד עם חבורה של פוחזים איתו מנסה לכאורה לדבר איתנו דרך טיקטוק. אם ראש הממשלה ימשיך לתת לו את הקרדיט - המצב יהיה עוד יותר גרוע, אם זה אפשרי". 

בן גביר: "עובד יום ולילה כדי לתקן מהשורש את הנזק הכל כך גדול שהשאירו אהרונישקי וחבריו"

מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר בתגובה לדברים: "אהרונישקי עם חבריו ה'לשעברים' הם ההוכחה למה צריך שר לביטחון לאומי עם קונספציה אחרת. השר בן גביר מתקן את מה שעמית וחבריו הכושלים הרסו במשך שנים, הביא תשעה מיליארד שקלים למשטרה, עשה מבצע אכיפה במזרח ירושלים כאשר עמית וחבריו הכושלים לא העזו להיכנס לשם, העביר את החוק למלחמה בנשק הבלתי חוקי, חוק למאבק בפרוטקשן, ועובד יום ולילה כדי לתקן מהשורש את הנזק הכל כך גדול שהשאירו אהרונישקי וחבריו, במשטרה.