"לך תתאשפז": קרב צעקות חריג בין לוין וסער

שר המשפטים עלה לנאום בתגובה להצעת החוק של חבר הכנסת קריב ותקף את האופוזיציה: "לא מתרשמים מהאיומים המאפיוזיים" | סער השיב בזעם: "בריונות בלתי נגמרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 14:51 יא בסיון התשפג

"לך תתאשפז": קרב צעקות חריג בין לוין וסער
עימות חריג בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עימות חריג בכנסת: שר המשפטים יריב לוין עלה לנאום במליאת הכנסת בתגובה לחוק לעיגון השוויון בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו שהגיש חבר הכנסת קריב. לוין תקף בחריפות את האופוזיציה וטען כי הם לא באמת מעוניינים בשיחות בבית הנשיא: "הפסקנו להיות תמימים. אנחנו נתקן את המערכת המשפטית. לא מתרשמים מהאיומים המאפיוזיים שאתם משמיעים כלפינו" אמר.

"אתה רוצה להרוס את המדינה, לא ניתן לך"

בהמשך הוסיף שר המשפטים: "במערכת המשפט ובפרט בבית המשפט העליון נכנסו אג'נדות פוסט ציוניות שהופכת להיות מדינת כל אזרחיה, כל מסתנניה שאסור לעשות בה שום דבר יהודי חס וחלילה, אלא אם זה לא ממש מפריע למי שיושב שם בבית המשפט". 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לא ניתן לך להרוס את המדינה

בשלב הזה פנה שר המשפטים לקודמו בתפקיד גדעון סער: "אתה כל רגע יוצא בהכרזות, אם הקואליציה תקדם איזה חוק ואז רץ למליאה עם הצעת החוק הזאת, איזה צביעות זאת". סער הגיב בחריפות ללוין ואמר: "אתה רוצה להרוס את המדינה, לא ניתן לך, אתה מפוצץ את השיחות מהיום הראשון".

בהמשך, השר מיקי זוהר הגיב: "מבקש לחזק את דברי חברי, שר המשפטים - יריב לוין בעניין התיקון הדרוש למערכת המשפט. אין בנו שום חשש או מורא ואנחנו נחושים לעשות את התיקונים הנדרשים. הסיבה והצורך להידברות והסכמה נובעת אך ורק מתוך האחריות שלנו כלפי העם ומהרצון שלנו לאחות את הקרעים בחברה הישראלית. נתקן את העוול".