באופוזיציה תוקפים את נתניהו: "לא כשיר למלא את תפקידו"

באופוזיציה מיהרו להגיב על נאום נתניהו והאשימו אותו בבכיינות, ניתוק וגלגול אחריות | יאיר לפיד: "תפסיקו כבר להתלונן ולכו לעבוד" | גדעון סער תקף: "מאשים אחרים ומגלגל אחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/23 21:21 יט בניסן התשפג

באופוזיציה תוקפים את נתניהו: "לא כשיר למלא את תפקידו"
יאיר לפיד , צילום: Revkin Fenton/Flash90

לאחר הצהרה שנשא נתניהו הערב (ב') מהקריה בתל אביב, בה האשים את הממשלה הקודמת בהידרדרות המצב הבטחוני במדינה ושמהלכה הודיע כי הוא חוזר בו מפיטורי את שר הבטחון יואב גלנט, באופוזיציה מיהרו לתקוף. לפיד האשים את נתניהו בבכיינות, וליברמן טען: "האיש פשוט לא איתנו". 

נזכיר שראש הממשלה אמר בנאומו כי, "המדינה תחת מתקפת טרור. היא לא התחילה עכשיו. כבר בממשלה הקודמת מספר פיגועי הטרור הוכפל", אמר נתניהו ותקף את ממשלת בנט-לפיד: "הממשלה הקודמת חתמה על הסכם כניעה עם חיזבאללה".

יאיר לפיד: " תפסיקו כבר להתלונן ולכו לעבוד"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר כי, "בשעה שאוייבינו ממשיכים לגבות חיי אדם יקרים ודם אחינו ואחיותינו נשפך ברחובות, ראש הממשלה מאבד שליטה אל מול פני האומה. במקום לקיים מסיבות עיתונאים ולהאשים אחרים בצרות שגרמה הממשלה הקיצונית והכושלת בתולדות המדינה, הגיע הזמן שהוא ושריו יפסיקו להתבכיין וייקחו סוף סוף אחריות". לדבריו, "ביטול פיטוריו החפוזים והשערורייתיים של שר הבטחון גלנט הם צעד נכון ואני מברך עליו, עכשיו תפסיקו כבר להתלונן ולכו לעבוד".

ליברמן: "האיש פשוט לא איתנו"

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף: "ההצהרה של ראש הממשלה הערב מוכיחה שהאיש לא כשיר למלא את תפקידו, האיש לא אחראי למעשיו, האיש פשוט לא איתנו. המסקנה האחת והיחידה מכל הטרלול שראינו ושמענו הערב- במקרה הטוב בנימין נתניהו הפך לקבלן ביצוע של יאיר נתניהו. אני קורא לחברים בסיעת הליכוד לעשות מעשה ולשלוח את נתניהו הביתה".

גם חברת ועדת חוץ ובטחון ח"כ שרון ניר כתבה בחשבון בטוויטר על נאום נתניהו : "נאום נתניהו מעיד עד כמה הוא מנותק. מנותק מהמציאות, מנותק מאזרחי ישראל ומנותק מהמצב הבטחוני.‏ נתניהו, כישלון מוחלט בהובלה ובהנהגה".

ליברמן

ליברמן צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גדעון סער: "מאשים אחרים ומגלגל אחריות"

גדעון סער תקף גם הוא: "תמיד מסית ומסיט - בימי חול כבימי חג. מאשים אחרים ומגלגל אחריות. אף פעם לא מסוגל לאחד את העם גם בזמן משבר. מצליח לאכזב גם כשאין ממנו שום ציפיות. זה נתניהו. אבל אם כל זה מסך עשן להתקפלות בעניין פיטורי גלנט נאמר ברוח הפסח: דיינו.

חילי טרופר: "הכי רחוק ממנהיג"

ח"כ חילי טרופר על נאום נתניהו "עצוב לי שבראש ממשלת ישראל עומד אדם שמגלגל אחריות על אחרים, שמפטר שר ביטחון ואז חוזר בו, שמאשים את כולם בכישלונות שלו עצמו. הכי רחוק ממנהיג. לא סתם יותר ויותר ישראלים - מהימין, מהמרכז ומהשמאל כבר לא סומכים על בנימין נתניהו".

טרופר

טרופר צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90