הדרישה של לוין מנתניהו - והאיום: "מה יש לי לחפש בתפקיד?"

על פי דיווח נחשף כי יריב לוין הודיע שאם לאחר אישור התקציב לא תחל חקיקת הרפורמה המשפטית, ייתכן ויפרוש מתפקידו כשר המשפטים: "אם עד סוף כנס הקיץ לא עובר לפחות חלק מהרפורמה, מה יש לי לחפש בתפקיד?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 20:34 כג באייר התשפג

הדרישה של לוין מנתניהו - והאיום: "מה יש לי לחפש בתפקיד?"
יריב לוין: "מה יש לי לחפש בתפקיד?", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בימים הקרובים תחל ההצבעה על חוק התקציב, שלאחר אישורו, הממשלה תוכל להתחיל להעלות את חוקי הרפורמה המשפטית, אותה יזם שר המשפטים יריב לוין. על פי פרסום בערוץ 12, בימים האחרונים בשיחות סגורות אמר השר לוין כי אם הממשלה לא תחוקק לפחות חלק מן הרפורמה, ייתכן ויפרוש מתפקידו.

השר לוין: "עדיף בהסכמה אבל אם לא - צריך לחזור לחוקק לפחות משהו מהרפורמה"

"רגע ההכרעה על הרפורמה הוא אחרי אישור התקציב", אמר לוין, והוסיף כי לדעתו עדיף שהחקיקה תיעשה מתוך הידברות והסכמה עם האופוזיציה, אולם גם אם לא - יש לחוקק לפחות חלק ממנה. "עדיף בהסכמה אבל אם לא - צריך לחזור לחוקק לפחות משהו מהרפורמה". בדבריו נשמע איום בפרישה מתפקידו כשר המשפטים: "אם עד סוף כנס הקיץ לא עובר לפחות חלק מהרפורמה, מה יש לי לחפש בתפקיד?"

נתניהו ולוין,

נתניהו ולוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי עמית סגל, כתב כי לדעתו, "נתניהו היה רוצה לסיים את כנס הקיץ בלי רפורמה כדי להתרחק מהאירוע". לדבריו:  "לוין מסמן קו בחול: עוד בכנס הזה, בשבועות הקרובים", והותיר שאלה פתוחה: "מה יעשה נתניהו?"