חמש נשים - תפקיד אחד: הקרב החדש בליכוד

הבחירות לוועדה למינוי שופטים מייצרות מתיחות בין חמשת השרות בליכוד: מירי רגב, גלית דיסטל, מאי גולן, עידית סילמן וגילה גמליאל | גורמים במפלגה: מי שיבחר את השרה שתכהן בוועדה יהיה נתניהו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/05/23 21:37 ט בסיון התשפג

חמש נשים - תפקיד אחד: הקרב החדש בליכוד
גלית דיסטל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבחירות לוועדה למינוי שופטים: ההתקדמות בהבנות בין הקואליציה לאופוזיציה סביב כינוס ובניית הוועדה לבחירת שופטים מעוררת מתיחות באופוזיציה, אבל מתחת לפני השטח, גם בליכוד הוועדה מייצרת קרב קטן בין חמשת השרות במפלגה: שרת התחבורה, מירי רגב, שרת ההסברה, גלית דיסטל, השרה לקידום מעמד האישה, מאי גולן, שרת ההגנה והסביבה, עידית סילמן ושרת המודיעין, גילה גמליאל. 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גורמים בליכוד: מי שייבחר את השרה שתכהן בוועדה  יהיה נתניהו

על פי החוק, הרכב הוועדה חייב לכלול שרה מהממשלה, מכיוון שהממשלה מכילה מספר נמוך של נשים, הקרב צמוד. נציין כי לכאורה גם השרה אורית סטרוק יכולה לזכות בתפקיד אבל על פי גורמים בקואליציה הסיכויים לכך נמוכים משום שהיא חברת מפלגת הציונות הדתית ויש לחץ בליכוד להשאיר את התקנים בוועדה בתוך המפלגה. 

מאי גולן במליאת הכנסת |

מאי גולן במליאת הכנסת | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על פי גורמים בליכוד, מי שייבחר את השרה שתכהן בוועדה החשובה יהיה ראש הממשלה נתניהו וכעת יצטרכו השרות להמתין למוצא פיו. בסבירות גבוהה חמש השרות מעוניינות בתפקיד שמלווה בהשפעה רבה וחלקן אף שוחחו בנושא עם מקורבים לנתניהו, עם זאת, בליכוד עדיין ישנו ערפל סביב שאלת הנציגה הרשמית. הבחירות צפויות להתקיים כבר בתאריך ה-14.6. 

גילה גמליאל

גילה גמליאל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברי הוועדה לבחירת שופטים: 

שר המשפטים יריב לוין שאף עומד בראש הוועדה

שרה שתבחר הממשלה 

חבר כנסת מעוצמה יהודית 

חברת כנסת (ככל הנראה מהאופוזיציה)

שני חברי לשכת עורכי הדין שנבחרים על ידי המועצה הארצית של הלשכה.

נשיא בית המשפט העליון, ושני שופטים נוספים מבית המשפט העליון.